Gå til innhold

Noe som er vondere enn å føde??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Å bli overkjørt av en trailer er hakket vondere.

Skrevet

ikke som jeg har vært gjennom iallefall,men så har jeg aldri vært utsatt for en ulykke/brukket bein/blitt operertfor noe etc (bank i bordet!)

Skrevet

Jeg hadde blødninger i tarmene en gang, og det var på lik linje eller verre. Morfin hjalp nesten ikke på smertene da engang!

Skrevet

Jepp. Betennelse som satte seg i tannbenet etter å ha trukket betent visdomstann. Meningsløst vondt i 5 døgn. Ingen premie.

Fødselen var bare fryktelig vond en times tid, og da var ikke smerten meningsløs. Fikk fantastisk premie!

Skrevet

Hadde en flis i lillefingeren en gang som det gikk verk i.... SYYYKT vondt altså!!!!

;)

Skrevet

Skikkelig tannverk, og da mener jeg SKIKKELIG. Måtte bare trekke jekselen, men fy f så jæ vondt.

Skrevet

jeg tråkket på en giftig fisk i syden... ville heller hatt 5 fødsler enn det! etter det blir det badesko til både meg, mannen og barna, ingen slipper unna! hadde datteren min tråkket på den hadde hun død, så det var jo bra det var meg, siden kroppen min var stor nok til å takle giften.

Skrevet

Har opplevd mye som er verre, av den grunn at rier kommer og går... De holder på ca 1min før du får en pause. Om man da greier å slappe av takler man smertene ganske bra.

-Når jeg f.eks. knuste ene fingeren var smertene konstant, -lenge, -uten premie og "mål".

Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe som er vondere på smerteskalaen,

men jeg syns likevel det er verre å gå til tannlegen.. Ja, det er helt sant!

Skrevet

Ingenting.. tror å amputere foten uten bedøvelse kunne sammenlignes med min fødsel.

Skrevet

Anonym 21:46: Det er ikke alle som får pauser. Jeg hadde igangsatt fødsel, og dryppet holdt riene på maks intensitet (merket at de ble sterkere og svakere den første halvtimen, men ikke etter det) i TO DAGER. Jeg husker bare de første timene, etter det koblet jeg ut og var ikke til stede. Jeg håper at jeg ALDRI kommer borti noe som er i nærheten like vondt.

Men føde igjen - klart jeg skal det. ;)

Skrevet

Tykktarmbetennelse. Det er det jævligste jeg har vært med på. Hadde det to år før jeg fødte min datter, og tenkte at hvis en fødsel ble verre enn det, skulle jeg kaste inn håndkledet og be om en overdose av et eller annet....men fødselssmertene var ikke nærheten en gang. Snakk om lettelse!

Skrevet

Lille-Pernille.. Det var i høyeste grad alvorlig ment.

Hva med den setningen er usaklig da?

Vet du egentlig hva saklighet er?

Skrevet

Først og fremst var spørsmålet "noe som er vondere å føde?"

Du gjetter deg til at en kroppsamputasjon uten bedøvelse kan overgå fødselen du hadde. Jeg betviler ikke at du hadde en smertefull fødsel, men synes sammenlikningen forøvrig var flåsete!

Skrevet

Fødsel er det desidert vondeste jeg har opplevd ihvertfall....

Skrevet

Skikkelige såre brystvorter i 4uker etter fødtselen med lillegutt som vil ha mat annenhver time døgnet rundt...

Skrevet

Når du sier sammenligningen er flåsete, kommer du egentlig bare med en ny påstand oppå den allerede eksisterende påstanden din om at jeg var usaklig.

Det er usaklig! :)

En påstand skal alltid begrunnes med en begrunnelse.

Siden du ikke har gjennomlevd min fødsel, så har du heller ikke grunnlag for å uttale deg om at jeg tror at min fødsel var like smertefull som en beinamputasjon.

For, Pernille... det tror jeg faktisk.

Skrevet

Prolaps i rygen er MYKJE verre enn fødsel!!! Gjekk med prolaps i slutten av 2. sv.skap. Og vart operert 3 mnd etter fødselen. Var så gale at eg ikkje kunne snu meg i senga. Måtte hentast av sjukebil heime. Ikkje mykje kjekt å ligge nesten 2 veker på sjukehus med baby på 3 mnd heime :((

Skrevet

Hadde en 5 timers operasjon, der bedøvelsen plutselig forsvant, det var JÆVLIG

Skrevet

Vel, for å fremstå som sakligheten selv.

Jeg har vært med på amputasjoner i nekrotiserte ben, ben med skuddskader, ben hvor deler har måttet amputeres pga massiv blødning, knusningsskader m.m

Dette har foregått stort sett under kontrollerte forhold med med smertelindring. De smertene disse menneskene har opplevd både i forkant og etter en amputasjon kan ikke sammenlignes med en fødsel uansett hva du måtte inbille deg.

Jada, smerte er subjektivt. Men seriøst, når du opplever mennesker som har fått halve benet amputert i en påkjørsel så synes jeg det er latterlig å si at en fødsel kan sammenliknes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...