Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 sønnen min skulle ha turn oppvisning i dag.. jeg har fortalt dette til hele familien for flere uker siden. for sønnen min var det viktig at tanten og fetteren kom.. og hun sa at joda hun skulle komme... jeg har nevnt det jevnlig minst engang i uken... og sist på torsdag.... joda hun gledet seg så utrolig til å komme å se på... så sendte jeg en melding i dag i 10 tiden og sa at de måtte huske å komme kl 14.30 i dag.. da fikk jeg svar at dessverre så passet det ikke de skulle i middagsbesøk. det hadde hun glemt.... det samme greiene skjedde da de hadde oppvisning i vår også.. samme når sambo hadde bursdag. vi hadde bakt kaker osv og skulle ha besøk.. et par timer før de skulle komme så kunne de ikke komme likevel fordi de måtte i et annet besøk. merker jeg blir utrolig irritert. kan de ikke bare si nei med engang. at de ikke har lyst å komme på oppvisning/besøk? er jo bedre det enn å komme med unnskyldninger hver gang. jeg konfronterte henne med det i dag og da var det jeg som var barnslig og umoden og bare så sytete... ingen beklager for at vi ikke kunne komme eller noe... nei nå kommer jeg ikke til å invitere dem når det er oppvisninger neste gang.. heldigvis så kom det mange andre fra familien som så på han i dag da...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Får en følelse av at du maser veldig på henne og kanskje hun er lei? Sønnen din er viktig for deg, men han er ikke like viktig for andre selv om det er familie. Slutt å mas og la de komme de som vil og ikke føle seg tvungen til dette fordi du maser på dem.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Ikke forvent mer fra denne dama. Hun ser ut til å si ting i hytt og pine, uten å mene det, Hva det vil si for andre, har hun ikke anelse om en gang. Selvfølgelig kan man ikke vente at tanter og sånn skal stille opp, men de behøver ikke si at de vil, uten å mene det. Og sier de det, må de holde det. Skjønner veldig godt at du er skuffet og irritert
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 det er jo ikke slik at jeg forventer at de skal komme men jeg spør dem og gir beskjed når det er forskjellige ting barna skal gjøre. pga at denne tanten egentlig er en veldig engasjert tante.....og en ting er jo å si at det hadde vært kjekt og kanskje vi kommmer, men hun jublet jo i taket og sa ja selvfølgelig skal tante komme... men nå skal jeg selvsagt slutte å spørre.... vet det er teit men hun har bursdag om to uker og vet at hun kommer til å invitere til besøk. vurderer om jeg skal ta samme greiene på henne. si at vi kommer men en time før bare gi beskjed om at vi dessverre skal i middagsbesøk i stedenfor... så får jeg se hva hun sier...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 og jeg syns forresten ikke jeg har mast heller. vi spurte om hun ville kunne komme. og hun sa ja.. jeg har minnet henne på det jevnlig.. men likevel så hadde hun glemt middagsbesøket hun skulle i i dag...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 det syntes jeg faktisk du kan gjøre bare den ene gangen for å se hva som kjer. hvis hun ikke sier npoe og ikke bryr seg "tar hun og gir hun med samme sinn", da kan du ikke si så mye. men blir hun sint kan du dra frem dine eksempler. men kun denne ene gangen, ikke synk på hennes nivå på jevnlig basis!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Sønnen din fortalte det til henne for flere uker siden, og du har minnet henne på det minst 1 gang i uka. Det er å mase. Synes også det er fryktelig barnslig av deg å skulle droppe bursdagen hennes for å ta igjen. Du sier jo selv at hun vanligvis er veldig engasjert.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Skjønner godt at du er skuffet. Hadde blitt det selv jeg. Fatter ikke hvorfor hun sier til barnet at hun skal komme for så å ikke dukke opp.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 å minne på er vel ikke å mase.... hun hadde jo sagt at hun kjempe gjerne skulle komme... og at hun gledet seg sånn. jeg sa i fra fordi før har hun avlyst i siste stund fordi hun plutselig hadde andre planer.. jeg sa da i fra for at hun ikke skulle ha andre planer den dagen. på torsdag hadde hun ingen andre planer i dag... men det hadde hun når jeg sendte melding i formiddag..... sånn helt plutselig skulle hun i middagsbesøk.... og som jeg sa jeg godtar nei altså....men hun hadde jo ikke tenkt å si at hun ikke kom engang. jeg sendte jo henne en melding og da svarte hun etter en stund... hvis jeg ikke hadde sendt melding hadde hun nok ikke kommet.... ja er barnslig å boikotte bursdagen hennes men jeg kjenner det kunne fristet.. men je har ikke samvittighet til at barnet hennes skal bli skuffet. for det skjer jo om vi plustelig ikke kommer likevel.....
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #10 Skrevet 28. november 2010 Spiller ingen rolle om hun føler at hun blir mast på. Å si at man kommer og så melde avbud i siste liten er ekstremt dårlig folkeskikk, dersom det er noe som gjentar seg. Man sier i fra i god tid, noe annet er mangel på respekt for andres tid.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Jeg er selv tante til en liten gutt, og kommer nok ikke til å stille opp på alt han er med på av oppvisninger osv. Men de kunne jo kanskje vært ærlig å sagt de ikke kunne med en gang...Men synes egentlig det er frivillig...synes det viktiste er at mor og far stiller opp...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #12 Skrevet 28. november 2010 selvfølgelig er det viktigst med mamma og pappa og søsken. men når tanten sier hun har lyst å komme så bør hun jo det.. og hun burde ikke KANSKJE vært ærlig, hun burde vært ærlig...... og jeg føler jo ikke at det er har vært så mye siden det kun er to ganger sønnen min har vært med på noe oppvisning
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #13 Skrevet 28. november 2010 Hun sier hun skal komme, og avlyser i siste sekund.. det er utrolig frekt rett og slett! Og når dere skal ha familiebesøk og bursdag, og så avlyser hun da også ? Nei, jeg hadde blitt veldig frustrert, og dessuten lei meg! Bra du tok det opp med henne.. men synd hun ikke forstår hva du mener Skjønner godt det frister å gjøre det samme mot henne.. Jeg hadde nok vurdert det samme! Kanskje hun skjønner noe da ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå