Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Ikke kjøper julegaver til vennene mine? Har ikke hatt noe særlig nær kontakt med de etter at jeg fikk mitt barn for 6 mnd siden og mange av de har ikke orket bryet med å ta en tur på besøk til meg og babyen. Forståelig nok siden vi bor et stykke unna. Planen er å kun kjøpe gaver til mine søsken (3 stk under 10 år), til min mor (allerede i boks), til min tilkommende stefar, til min datter, og til en av mine tanter fordi hun har vært veldig hjelpsom og lånt meg masse ting så jeg ikke trenger å kjøpe ting babyen ikke bruker lenge. Er alenemor og svømmer ikke akkurat i penger, særlig ikke når jeg nettopp har flyttet for meg selv og har kjøpt inn nye hvitevarer og møbler. Huff, hvorfor er det så kjøpepress i jula??? Vil absolutt ikke punge ut noen tusen på julegaver til folk som ikke stiller opp når jeg heller kunne lagt det inn på sparekontoen til jenta mi.. Eller tatt i bruk de pengene når jenta mi ønsker å gi julegaver til vennene sine om noen år.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Nei syns ikke du er frekk. Hvorfor skal du kjøpe gaver til folk du ikke har kontakt med engang? Syns ikke du skal tenke mer på det. Kos deg heller med de menneskene du har rundt deg
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Det er kun de aller nærmeste venninnene mine som får presang. Jeg har to "søstre" som alltid får. Forøvrig er det bare tull å bytte hundrelapper på juleaften mellom venner/bekjente.....
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 20.01 Jeg har jo litt kontakt med de, men ikke så mye som det burde vært syns jeg. Jeg vet jeg kommer til å få julegave fra flere av de (allerede kjøpt inn), men er veldig sikker på at de ikke får noe fra meg.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Hvis venninne dine har barn så kan du heller kjøpe en ting til barna deres feks en liten leke eller en bok. Nå som jeg og mine venninner har fått barn så gir vi heller en liten ting til ungene til hverandre;) Eller du kan bake julekaker, karameller eller konfekt kjøp pene men billige glass på nille, europris eller lignende og gi det som en liten oppmerksomhet siden det tross alt er jul;)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Bare husk å gi beskjed så ikke de kjøper til deg og så har ikke du kjøpt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå