Gå til innhold

Vi kjøper gaver og dill til jul for 40 000 kr!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nei vi går heller ikke rundt og skryter av det. Men både jeg og mannen elsker jul, for oss er det den beste tiden på året. Spesiellt etter at vi fikk barn.

Når vi sitter sammen med venner eller annen famillie og de spør hvor mye vi bruker på presanger, julemat og slikt og vi svarer " ca 40 000 kr" så måper de og blir helt sjokket og jada jeg vet at flere går rundt og påstår at vi skryter over at vi har råd til og bruke så mye på julefeiringen. Men nei vi skryter faktisk ikke over det, vi svarer KUNN når noen spør oss om HVOR mye vi bruker.

Men greia er at vi aldri reiser på ferie, ingen av oss er særlig fan av og sitte på et fly i mange timer eller sitte i en bil i en hel evigheter med to små unger under 3 år. Dessuten er vi både jeg og min mann veldig hjemmekjære. Vi går heller aldri på byn eller ut for og spise ol da vi ikke noe særlig med barnevakter rund oss. Dermed holder vi oss heller hjemme.

"Alle" de som påstår at vi skryter over hvor mye vi bruker på julefeiringen er de samme som springer på byn flere ganger i måneden, går ut og spiser minst 2 ganger i uka og reiser på cruse eller andre dyre utenlandsferier om sommeren. Og de SKRYTER hemningsløst over at de har brukt nærmere 70 000 kr på og reise på ferie...

Men siden vi da ikke reiser noen steder eller gjør andre dyre ting så har vi dermed penger til overs til og kjøpe dyre ting til hverandre som vi har ønsket oss lenge til jul. Vi har dermed råd til og kjøpe ting til familie og venner som de ønsker seg, innvitere famillien på skikklig julemiddag, venner og famillie på julefrokost og juletrefest og ellers kose oss skikkelig i julen. Vi har i tillegg råd til og ta oss fri mellom jul og nyttår, herlig;)

Noen bruker mange penger på sommerferie vi bruker heller pengene på skikklig julefeiring, hva er egentlig forskjellen på det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud bare 40 000???

Fader så kjipe dere er.

Skrevet

Dere må vel få lov til å bruke penger på det dere ønsker? Synes ikke at 40 000 er helt hårreisende mye og bruke, dersom det "erstatter" utenlandsferiene deres. Vi bruker mye penger i jula, endel mer en hva dere gjør (gaven til meg fra mannen drar opp, hehe), men føler ikke noe behov for å si det til noen, selv om vennene våre vet at vi har godt med penger. Nei, gjør som dere vil med deres penger:)

Skrevet

Sitat: " vi dermed penger til overs til og kjøpe dyre ting til hverandre som vi har ønsket oss lenge til jul. Vi har dermed råd til og kjøpe ting til familie og venner som de ønsker seg, innvitere famillien på skikklig julemiddag, venner og famillie på julefrokost og juletrefest og ellers kose oss skikkelig i julen. Vi har i tillegg råd til og ta oss fri mellom jul og nyttår, herlig;) "

Stakkars. Tror du virkelig at man må bruke mye penger for å få til dette? Vi gjør akkurat det samme, vi elsker jula og vi virkelig koser oss med feiring og fri, gaver og mat. Til en brøkdel av hva dere bruker.

Jeg har ingenting imot at folk prioriterer ulikt, folk både tjener og bruker helt forskjellig. Men å gå rundt å tro at "vi koser oss i jula fordi vi kan bruke 40.000 på det", vel det er snevert og ganske stakkarslig.

Skrevet

Ja, gjør som dere vil med deres penger :) Men jeg vil bare legge til at selvom jeg tar meg råd til en tur på byen i ny og ne, og vi noen ganger spiser ute fordi ungene syns det er gøy, så har vi aldri i verden råd til 40.000 på jula. Aldri! Det er mer enn hva vi har utbetalt pr. mnd, så det går absolutt ikke :)

men igjen, det er deres penger, så bruk ivei! :D

Skrevet

Nei vi tror ikke at vi må bruke mange penger for og" få det til" som du så fint sier. Men vi bruker ikke noe særlig med penger resten av året, vi gidder ikke og reise på sommerferie som koster over 70 000 kr. Men til jul så koser vi oss skillig og ja det koster jo litt når vi begge tar oss fri uten lønn i romjulen, det krever faktisk litt sparing i tillegg til at både jeg og manne kjøper dyre julegaver til hverandre som vi ønsker oss. Blir litt ekstra stas og få det til jul siden det er noe vi har spart opp til og ønsket oss lenge.

Og det og invitere til både julemiddag, frokost og juletrefest er heller ikke gratis, det koster en del når vi velger og ikke spare på noe, da spesiellt til venner og famillie som vi vet sliter veldi med økonomien og som verken har råd til julegaver, dyr julemat eller noe ekstra.

Skrevet

Velger man litt utenom "boksen" er det alltid noen som er misunnelige.

Jeg skjønner ikke egentlig hva slags venner dere har som spør hvor mye dere bruker på jula......

Gjør som dere lyster og blås i resten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...