Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Er 50% sykemeldt og blir nå arbeidsledig en periode(skal bytte jobb). Hvordan blir det med dagpenger? Vil jeg beholde sykepengene for de 50%? Og dagpenger på det resterende?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Det er karantenetid for dagpenger hvis du sier opp selv. Tror karantenetiden er 8 uker. dvs 8uker du ikke får dagpenger når du sier opp selv. Sykepenger burde ikke påvirkes.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Neida ikke sagt opp selv. Prosjekt som er slutt;) Så jeg vil fortsette motta samme sum for de 50 %? Eller vil jeg få 50% av dagpenger?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Såfremst du kvalifiserer for dagpenger vil jeg tro du kan få dagpenger, MEN du må jo da være reell arbeidssøker - om du har en annen jobb som venter om 1 mnd tror jeg neppe du kan regnes som det...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Så lenge du ikke har sagt opp selv og er sykmeldt så vil jeg tro du får sykepenger ihvertfall for den delen du er syk. Den andre delen vil du vel antagelig få dagpenger for.... Er ikke sikker.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Joda, kan få dagpenger selv om en har jobb i sikte. Er jo bare flott det:)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Anonym 19:54 Hvorfor svarer du når du ikke vet?? SKjønner meg ikke på slike som deg som mååå svare på ett innlegg når man ikke vet. Og HI, du finner mange råd og svar på nav.no.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Om du beholder sykepenger avhenger av om ditt arbeidsforhold har hatt varighet på over 6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 19:54 er HI. Vet jeg får dagpenger. Jobber med kun prosjekter. Noen over år, noen over mnd. Får bestandig dagpenger mellom prosjektene. Er jo bare postivit at jeg har ordnet meg ny jobb eller? Eneste jeg er pliktig til er å ta en ny jobb om det skulle bli forespurt. Ellers er vel de fleste spm som stilles her inne mulig å finne ut om en googler;) Nå valgte jeg den "lette" utveien og prøver noe nytt, jeg spør her inne:)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #10 Skrevet 28. november 2010 Mente selvfølgelig at 20:12 er HI:)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Tusen takk for svar:) Har jobbet der lenger enn det så da er den grei:) Takk igjen. HI
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #12 Skrevet 28. november 2010 Sykepengegrunnlaget ditt blir ikke påvirket av pom arbeidsforholdes avsluttes. Om du får sykepenger i 50% avhenger av om du kvalifiserer til det medisinsk sett. det er legens om sykmelder. Når du ikke lenger har et arbeidsforhold må han sykmelde deg ift det å være arbeidssøker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå