Gå til innhold

Farlig å spise "barer" i svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at det ikke er bra å spise forskjellige barer når man går gravid. Da tenker jeg på sånn som Nutrilett, Fedon Lindberg osv.

Er det noen som vet om det gjør noe å spise det under svangerskapet? Hva evt. gjør at det ikke er bra?

(Da tenker jeg ikke på å bruke barer for å slankes, men å for eks ta en sjokoladebar i stede for å spise en sjokolade)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke, men tror ikke det er noe farlig.

Skrevet

det å ta en bar i stedet for en vanlig sjokolade er nokså dumt. slike barer er ment som måltidserstattere og ikke som en sunn sjokolade. ergo: de er rike på kalorier.

dersom du blir fysen på noe søtt i svangerskapet så er det mye lurere å ta seg noen ruter eller en bitteliten sjokolade enn en hel bar. og dette gjelder jo ikke bare i svangerskapet;) det gjelder for kostholdet generelt;)

det er lov å ta seg noe godt innimellom bare man kjenner sine egne begrensninger!

Skrevet

Nå spiser ikke jeg bare noen sjokoladebiter, når jeg først spiser godteri...men det er fler kalorier i en sjokolade, enn i en bar, så det tror jeg ikke er noe farlig. Spørsmålet mitt var mer om det var noe i barer, som gjorde at det ikke er bra å spise i svangerskapet?

HI

Skrevet

Leser man på pakningen, så står det at gravide ikke bør spise dette.

Grunnen gravide skal holde seg unna er pga alle vitaminene som er tilsatt sjokoladene. Det er jo viktig å spise riktig som gravid, og normalt får man det man trenger av vitaminer og mineraler gjennom et normalt kosthold. Hvis man i tillegg spiser sjokoladene risikerer man å få for mye av enkelte vitaminer som ikke kroppen klarer å kvitter seg med, men derimot lagrer i kroppen. F.eks. vitamin A (som jeg mener lagrer seg som giftstoffer i kroppen). Hvorvidt dette har innvirkning på fosteret vet jeg ikke. Det er derfor man skal være obs på å ikke ta tran (med vit. A og D tilskudd) i tillegg til andre multivitaminer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...