Gå til innhold

Dere med en rask og intens 1. fødsel. Hvordan gikk nr 2?


Heldig mamma til ♥to gutter♥

Anbefalte innlegg

Fødselen med lillegutt startet med vannavgang. Riene begynte ikke før 18-19 timer senere. Men da sa det bare pang og jeg hadde nesten fra starten rier hvert 2. minutt som varte nesten like lenge. Fødselen tok 6 timer fra første ri til tross for at jeg fikk epidural nesten med en gang pga de sterke riene.

 

Så nå lurer jeg litt på hvordan den forestående fødselen blir. Om den blir like intens og raskere eller om den kan bli helt annerledes (det kan man jo selvfølgelig aldri vite..).

 

Hvordan gikk det for dere?

 

Kan nevne at jeg har ca 50 min kjøring til føden, så ikke veldig lysten på å ha tilsvarende rier under bilturen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fire fødsler, og ingen av dem var like, bortsett fra at jeg har nokså kjappe fødsler. :) Min nr to var veldig rask, vannet gikk som første symptom, og tre timer etter var jenta ute. Nr tre og fire var slike 'luringer' som ga meg litt rier, så stopp, så litt rier, så stopp. Ikke så ille at man blir så veldig sliten av det, men jeg ble jo noe utolmodig da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra å ikke merke noen ting, til han var ute, tok hele fødselen min 1 time og 25 minutter.

 

Jeg lurer også på dette!!

 

Veldig spent på om jeg halverer tiden, eller om jeg godt kan ligge i 20 timer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første fødsel tok 4 timer , andre under halvannen. Begge fra jeg kjente noe som helst. (vannet ble tatt like før ungen var ute med nummer en, og før riene startet med nummer to)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ingen erfaring med slike fødsler selv, men min mor fødte meg 45 minutter etter hun kjente noe som førstegangsfødende, og brukte 18 timer på nr 2.. siden 10 timer på nr 3 og 6 timer på nr 4.. SÅ det trenger ikek gå fullt så fort neste gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. hos meg tok første seks timer fra jeg våknet, uten rier, av vannavgang til jenta var ute. Riene begynte etter vel en halvtime og var bare et par minutter unna hverandre fra start til slutt. Det var veldig intenst, men jeg greide det fint uten smertelindring og det var en fin opplevelse.

Nummer to tok fire timer fra første ri til gutten spratt ut. Der ventet vi leeeenge på vannavgang pga en litt spesiell jordmor, men det gikk også veldig greit.

Ingen smertelindring eller sting med noen av dem:-) Kan anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første startet som din med vannavgang lenge før riene. når riene kom var det som kastet på og fødsel var over 6 timer etter første rie, kan legge til at jeg presset i nærmere 2

 

Nr to tok 45 min. En helt vill opplevelse, hadde jeg bodd lengre unna sykehuet (5 min ) så hadde jeg født hjemme, valgt det også. Kjørte ambulanse for var så heldig at den var inne. Det var midt i rushen så vi hadde ikke nådd frem i egen bil og i alle fall ikke kommet oss inn på sykehuset.

 

Jeg var helt alene hjemme akkurat da det startet og det var ca 13 grader i huset. Jeg sto og så ned på det kalde stuegulvet og tenkte "jeg orker ikke å føde der, "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg endel på også. Første fødsel tok 5 timer, med bare ca 10 minutters pressing.

Syns det var helt perfekt - såpass god tid at jeg følte jeg "var med" hele veien, men alikvel så raskt (og derav litt intenst) at det var fort gjort :P

 

Bor også en time unna sykehuset, lenger hvis det feks er rush.. Mye omkjøringer og blir raskt kø..

Var hos jm i går, og snakket om dette. Hun kunne selvfølgelig ikke si noe sikkert, for det kan jo være uendelig forskjellig måter min fødsel nr 2 kan bli. Men hun sa at KANSKJE kunne jeg regne med ca 3 timer fra første tegn til ungen er ute. Så derfor - barnevakt skal være klar, bagen pakket og ikke snakk om å sitte i sofaen for å se ann noe :P

 

Håper ikke det går noe raskere, men håper heller ikke det tar lenger tid enn med førstemann... Tenk om man bare kunne visst!! Vil helst ikke føde i bilen, liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har født to ganger, er nå gravid for tredje gang. Begge mine fødsler var intense. Første gangen var vi allerede på sykehuset, men med andremann fikk jeg første rie ca. halv 12 på dagen, men skjønte ikke det var alvor, siden jeg hadde gått et par uker med regelmessige kynnere.

Klokken var ca halv 4 da jeg skjønte at det var noe på gang. Vi måtte ta ferge og var ikke fremme på sykehuset før 17.30. Babyen var ute 18.30. Satt hele veien til sykehuset med rier på et par minutters mellomrom. Var rimelig stressa, siden jeg var usikker på om vi rakk frem i tide.

Vet om flere her jeg bor som har født hjemme eller på vei til sykehuset, grunnet at vi må ta ferge. Om natten må vi kontakte jordmor, som igjen kontakter ambulansebåt.

Håper for all del at fødselen starter på dagtid denne gangen også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, Herkules! Høres ut som om de første fødslene våre var like.. Jeg presset litt kortere tid, i litt over 1 time.

 

Men får inderlig håper vi ikke får lik fødsel nr 2! Da rekker jeg ikke frem til sykehuset...

 

Takk for svar alle sammen! Tar gjerne imot flere erfaringer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...