Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Hvor mange lag under vinterdressen når det er 7-8 minusgrader og vind ? Jeg var på butikken her forleden for å skaffe jentungen en tykkere ulldress som hun kan ha over 2 lag med tynnere ull. Da sa ekspeditrisen at det var helt overflødig om man brukte en god vinterdress. Jeg er litt skeptisk;-) Hun har ullundertøy, ganske tynn Janus ulldress og Trolldress med integrert ullfor. dette syns jeg virker lite og kaldt når det er så kaldt som nå. Barnehagen sier hun har alt hun trenger for å være ute, men de dagene jeg har hentet henne på ettermiddagen og de har vært ute, hutrer hun og sier "kaaaaaaldt, mamma!!". Hun er 2,5 år og ganske aktiv.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Jeg foretrekker et litt tykkere lag en de janusdressene når det er så kaldt som nå =) Name It har noen lit tykkere til en grei pris!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Hun har bra nok klær på seg som du beskriver, vi tar ikke på mer enn det. For mye klær blir kaldt det også.... Husk gode vintersko, ullsokker, og en god vindtett foret lue! Og gjerne votter med klype sånn at hun ikke tar dem av seg (de små gjør det selvom det er kaldt).
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 takk for tips! bruker du to tynne lag pluss ulldress ?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 vindtett lue har jeg ikke....heller ikke klyper... hvor får man vindtette luer ? Har en god ullfinlandshette, men den er jo ikke vindtett.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Jeg bruker ullundetøy + det ullsettet som er litt tykt + dressen med ullfor. Samme dress som deg! På litt mildere dager bruker jeg først ullundetøy, så janusdressen (den rosa som er litt tykkere en ullundertøy, men ganske tynn) Jobber i barnehage, og vet at det er veldig forskjell på hva folk har med seg. Noen barn er varmere enn andre også!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Barn er forsjellige Min lille jente på 2år har på seg dette en vanlig dag i barnehagen. Det er ca 4 minus ute nå. Ullundertøy fra sparkjøp (topp og bukse, det er tynt) En tjukk ulldress Og en vårdress !! (reima) Hun er aldri kald men har mye mindre klær på enn de jente.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 2 lag under dressen,altså. Ja, vet, barn er så forskjellige, stemmer det. Det er ikke lett med påkledning nå som det har blitt så kaldt!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Det kommer jo litt ann på barnet. her ligger det mellom -10 og -15, barna mine har på tynn ull stilongs og trøye eller vanlig strømpebukse/tynn genser hvis ikke det er rent/tørt ulltøy. Så har de enten strikka bukse og genser eller fleece sett over det og så utedressen. Jeg bruker tykkere ull/fleece sett på ho ene en ho andre fordi min ene datter er litt frysepin som meg mens ho andre tar etter faren og er veldig varm av seg. Husk at om det blir for tykkt får ho ikke beveget seg ordentlig og da vil ho mistrives mye mer ute. Greit å kjenne på kroppen om ho er varm og ikke bare hlre på henne. 3 åringen min forteller hele tiden at det er kaldt hun også, men ikke fordi hun fryser bare fordi hun har fått med seg at det er kaldt ute når vi kler på masse klær og hun har et behov for å informere meg om allt mellom himmel og jord
Anonym bruker Skrevet 28. november 2010 #12 Skrevet 28. november 2010 Troll har vindtett hjelmlue! Vi bruker tynn ukk fra sparkjøp. Todelt ulldress fra Janus (regnbueull) og Troll-dress med avtagbar ulldress. DEN ulldressen er gull verdt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå