Gå til innhold

Belønningssystem til barn på 3,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det ann? Har gutt og jente på 3,5 år (tvillinger), som har skikkelige problemer med å høre etter og forholde seg til et nei. De er til tider høyt og lavt og oppfører seg mer som apekatter enn barn, de er ekstremt flinke til å gire opp hverandre. Er ikke enkelt å disiplinere da det er to... Tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi en stjerne når de er flinke og når de har så og så mye får de en premie eller opplevelse som dere er blitt enige om før de begynte å spare opp.

Skrevet

står en artikkel om belønning på "startsiden".

Ikke noe i veien for å gi belønning. Bare pass på at det ikke blir for mange ting og så må det være ifht noe de kan oppnå, ellers blir nederlaget stort.

Skrevet

Har en nevø på 3 som er akkurat lik, og vi sliter litt med han! kan bare tenke meg til hvor vanskelig det er med to! :P

Det som er , er at han i tillegg til å være helt apekatt så er han veldig frekk mot alle, SAMTIDIG som han er verdens aller herligste gutt! vi har fremdeles ingen "kur"...

Men den over med gullstjerna var kul, den ville jeg testa ihvertfall! :)

Det du også kan gjøre er å separere de litt - rett og slett gjøre tydelig forskjell på dem når en oppfører seg bedre enn den andre. mange mener sikkert det er feil, men er jo minst like feil å behandle de helt likt hvis den ene er desidert "verst" ? og hvis begge er helt gale - sette de i hver sin "skammekrok" - sånn at de ikke kan se hverandre og la de sitte der til de forstår at de kommer ingen vei med slik oppførsel. Lære dem å si unnskyld og at man SKAL oppføre seg, og man SKAL høre når man får et nei! mange knipser barna på hånda eller øret feks, og da skjønner de jo at de gjør noe galt.. men jeg tenker ihvertfall at det er bedre å få de til å forstå ved enkel konklusjon; sett de vekk og forklar kjapt - men de gidder ikke å høre på en lang remse, og de skjønner ikke alvoret i HVA de gjør galt hvis man bare gir de et lite knips... er selvfølgelig veldig individuelt da!

Virker kanskje litt strengt, men er lettere å være streng når de er mindre enn å vente til de blir større, for når de enda er så små er de litt "søtere" enn om et par år... Ting blir oppfattet helt annerledes om noen år så er vel best å bli kvitt tullet så forst som mulig!

LYKKE TIL ! :):):)

Skrevet

Jeg vil bare kommentere det siste innlegget.

Det er ikke lov å knipse barn. Det står nå heldigvis i loven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...