Gå til innhold

Hva legger du i det å være en NERD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser noen kaller IT-ansatte nerder..men en trenger jo ikke nødvendigvis være nerd selv om en er interessert i og jobber med IT?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En som mangler litt sosiale antenner, men er veldig flink innenfor et snevert felt, eks. IT.

Skrevet

nerd -en, -er ( fam.) intelligent, men usosial og litt 'rar' yngre person med én altoppslukende interesse; 'ensporing'

Det fins altså mange forskjellige nerder. For eksempel: Datanerd..

Skrevet

En med høy iq og store evner innen ett felt.

Skrevet

Da må mange leger også være nerder:)

Skrevet

En person med litt sære interesser som insekter, data(hacking, programmering), eventyrrollespill, WOW-ere som lever seg så inn i karakteren sin at de tror de ER den. Journalister og fotografer er ofte ganske nerdete har jeg erfart.

Det som kjennetegner en nerd er vel at de sosiale antennene ikke alltid er helt utviklet, og de fordyper seg i noe som ikke er så veldig vanlig.

Skrevet

Jeg er en nerd :o)

Jeg elsker gamle skrekk- og sci-fi-filmer, jo dårligere, jo bedre. Plan 9 From Outer Space er uovertruffen! Filmer i denne sjangeren fra tredveåra til sekstiåra er det beste jeg vet :o)

Jeg leser Isaac Asimov, Ray Bradbury, Harlan Ellison, Karel Capek, Ursula K. Le Guin, Arthur C. Clarke og en drøss andre som mange ikke har hørt.

Skrevet

..om! Hørt om!

Djeez, så mange skrivefeil jeg har for tida *flau*

Skrevet

Det er vel sikkert fordi du er en nerd.. ;)

Skrevet

Meh - en god nerd behersker sitt eget språk, uten plett og lyte. Oh the shame!

(For å være bittelitt seriøs så har jeg mange skrivefeil for tida fordi jeg fikk hjerneslag nylig - det tar tid før språket er helt på plass.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...