❁mamma til thea emine❁ Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 hvordan rettigheter har barnefaren m.h.t. omsorg/samvær med barnet, når man ikke bor ilag? han mener at han har all rett på sin side,mens jeg har blitt fortalt at han har ingen rettigheter,men barnet har rett til samvær med faren... hva er rett?
babygirl<3 Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 vet ikke hvordan deres forhold er, men med mindre du har en ordentlig god grunn til at bf ikke skal ha samvær, har han rett på 1 dag i uka + annenhver helg. (tror jeg!) Hvis du ikke vil at han skal ha samvær og han ikke godtar dette, må dere antakeligvis drive og styre med advokater osv... kanskje tilogmed i retten! det beste er at dere greier å ordne det selv. billigst også ;P Han har ikke rett på MER enn 1 dag og annenhver helg, men du kan gi ham lov. Det er regler for hvor mye samvær han kan ha også, hvis du står som alenemor. Da tror jeg det er noe med maks tre dager i uka ellernoe sånt.. men husker ikke helt! Hør med NAV, hvis du treffer riktig person der så kan du faktisk få hjelp på hjemmesiden til NAV står det nok også noe, vil jeg tro
Plutselig_gravid Skrevet 28. november 2010 #3 Skrevet 28. november 2010 Hei Det er rett i at det er barnet som har rett til samvær med faren. Men når det er sagt så skal det mye til for at barnet ikke skal få treffe faren sin. Hvor ofte og hvor mye samvær med far som er det beste for barnet avhenger veldig av alderen til barnet. Når barnet er nyfødt er det stort sett ikke optimalt at barnet er hos far annahver helg og i hvertfall ikke når mor ammer. I begynnelsen er det kanskje best at far har hyppig samvær, kanskje flere ganger i uken, men kort tid av gangen. Så du trenger ikke være redd for at barnet skal på overnatting til far når det bare er noen uker gammel Har du noen spesielle/alvorlige grunner som gjør at du er redd for å la barnefar være alene med barnet anbefaler jeg deg og ta kontakt med f.eks familievernkontoret o.l så vil de evt henvise deg videre til andre instanser. Om de er enig med deg så kan de kreve at far kun har samvær med tilsyn f.eks.
❁mamma til thea emine❁ Skrevet 28. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2010 takk for svar:) har enda ikke født har termin 23.12 så jeg må snakke med barnets far om samværet,å håpe på at han forstår at han ikke kan ha babyen når hun er nyfødt...han bruker å være vanskelig...
Plutselig_gravid Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Det er nok lurt å ta seg en prat ja Men, ville nok latt han treffe babyen så mye som mulig, men ikke overnatting så tidlig:)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Tror det sies at fast overnatting ikke bør skje før ungen er 1 år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå