Gå til innhold

Hva er galt med chips og saft? (barnevakt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva om personen som hadde barnevakt ikke driter penger da? Noe dere fleste andre her gjør tydligvis!

Man blir jo fattig av å ha barnevakt da!

En chips: 20-30kr

2 Brus : ca 40kr

en pizza: 50kr

sjokolade: 30kr

Og da er det alt 150kr her, å dere vil betale barnevakten 300-400kr det vil si at det koster en person 550kr ca å ha en barnevakt i 4 timer! I 4 TIMER på kvelden! Og da mest sansynlig beregnet på en person.

Ikke rart barne er feite, meste parten av dem er vel barnevakter!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du ikke råd ha barnevakt holder du deg hjemme.Enkelt og greit. Andre skal vel ikke jobbe "gratis" for at fattige deg skal bruke pengene på byen?;)

De fleste blir sultne i løpet av 4 timer, så å bare tilby chips er dårlig. Har du ikke råd kjøpe inn en pizza heller kanskje?

Skrevet

Spiller egentlig ingen rolle om personen som skal ha barnevakt er rik eller fattig. Skal du ha barnevakt må du regne med å betale skikkelig og servere noe!!!! Har du ikke råd til det, bør du heller ikke hyre inn en barnevakt.

Skal du ha barnevakt en kveld bør du selvfølgelig servere noe å spise. Kun saft og chips er simpelt altså!

Skrevet

Trenger man virkelig kjøpe inn en hel pizza om man skal ha barnevakt? De gangene jeg har passet større barn har jeg som regel delt en pizza eller to med dem, mens når jeg har passet mindre barn (såpass små at foreldrene har lagt dem før de drar) har jeg fått beskjed om at det står litt brus, juice, melk etc. i kjøleskapet og at det bare er å ta seg en brødskive eller noe annet i skapet hvis jeg blir sulten ... De som har hatt snacks har de som regel satt frem i en bolle på stuebordet før de drar, eller sagt at det ligger litt diverse i skapet. Å ha mat i huset er ikke ensbetydende med at man trenger å bruke en femtilapp på en pizza!

Skrevet

Jeg er absolutt ikke av de med best økonomi altså. Men chips og saft var jammen i chipeste (jøss ordspill) laget!!

Skrevet

Poenget er at det er lusent å blir så grinete fordi barnevakten hadde forsynt seg med frukt og sjokolade som ikke engang lå i et skap, men framme på bordet/benken.

Skrevet

Hvis man handler på butikken i stedet for bensinstasjonen så vil det se litt mer sånn ut:

En chips: 20 kr

2 brus: 25 kr

en pizza: 30 kr

sjokolade: 15 kr

= 90 kr.

Smart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...