sillyfilly og Olivia Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 Denne tråden gjelder faktisk meg selv. Jeg liker ikke fisk. Ihvertfall ikke "butikk fisk" som har ligget noen dager. Men både far og barn er glade i fisk (heldigvis liker ungen alt av mat ikke sånn som mamma'n sin) så jeg tenkte at jeg får prøve da. Hvilken fisk er best å begynne med? Og har dere noen gode oppskrifter på fisk som ikke smaker masse fisk? Litt sånn krydret og sånn..
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 Stekt eller grillet laks:) Jeg er ganske kresen på fisk,men laks er faktisk kjempegodt om man griller eller steker den:) Og her kan nok andre svare bedre på hvordan man faktisks tilbereder den,for jeg er egentlig en katastrofe på kjøkkenet;) Men jeg tar bare salt og pepper på(sikkert helt feil og kjedelig) og steker den:)Og da har jeg poteter til,kokte grønnsaker og smeltet smør.Det er nok mange sauser som er godt til,men syns det er best med smeltet smør,fordi det ødelegger ikke smaken av fisken,den blir bare mer salt på smak:) Og de som liker rømme,liker veldig godt å ha det til:)
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2010 Ja jeg synes stekt fisk virker best. Har smakt laks et par ganger tidligere, (da på koldtbord hvor den var kald) og synes ikke det var godt. Men kanskje jeg skulle prøve
hit og dit Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Kveite og breiflabb er ganske "kjøttete" i konsistensen. Litt dyrere fisk, men kanskje de er greie å starte med. Det finnes mange gode oppskrifter, bare å google og se hva du finner som har krydder du liker. Jeg liker best fisken i sin rene form, med salt og pepper på og godt tilbehør. Seibiff er godt med stekt løk til. Laks er veldig godt, men smaker kanskje for mye. Jeg vet ikke. Jeg liker den godt, men det er fordi den smaker litt. SÅ spiser vi så godt som aldri butikkfisk. Den er ikke god, og ikke fersk. Finn deg en lokal fisker å handle fra, eller fiskebutikk. Et eller annet. Vi fisker mye selv, eller kjøper fisken direkte fra fiskere og oppdrettere. Den er mye ferskere og kan ikke sammenlignes med butikkfisken. Jeg liker ikke findus sin seibiff, den er bare vond.
piranha Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Stekt fisk smaker absolutt best;) Hva med å lage hjemmelaget fiskegeateng? Da "forsvinner" jo noe av fiskesmaken i sausen og makaronien, ha gjerne raspede gulrøtter ved siden av det smaker mer enn kokte. Lykke til!
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Men kald fisk er jo bare dårlig:-) Jeg hadde ikke klart å få det ned om det ble truet i meg:p Du kan godt prøve,for jeg ble veldig gledelig overrasket når jeg fikk fisken som tidligere beskrevet:) En annen fisk som er godt er røykt(?) torsk..Ble litt usikker på om den er røykt,eller hva,men iallefall så er det den fisken som pleier å bli brukt til hvit saus:)Det er også kjempegodt:)
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. november 2010 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2010 Findus sei biff er ikke godt nei. :S Jeg har svigerforeldre som fisker, så jeg tenkte å spør om jeg kunne "tigge" fisk av dem De har vel mest sild i fryseren, men jeg har smakt sprøstekt sild før og synes det var greit.
Gjest Skrevet 28. november 2010 #8 Skrevet 28. november 2010 Mannen hater fiskesmaken og her er ting han liker med fisk i: Fersk pasta med røkelaks-saus Fiskegrateng Teryaki marinert laks (bakt i ovnen) Thailandsk fiskesuppe Sushi og maki (!) Og forøvrig så lenge jeg bruker hvitløk + krydder til å dempe fiskesmaken. Spisskumin går bra sammen med fisk
hit og dit Skrevet 28. november 2010 #9 Skrevet 28. november 2010 Butikkfisk kan nesten ikke kalles fisk i det hele tatt. Frossen laksefilet har godt greit, men resten er dårlig. Tigg litt fisk av svigerforeldrene dine du. De har sikkert mye godt. Sild er kjempegodt, men jeg har problemer med den, for det er så mye ben. Men godt på smak det er det.
Hellinor Skrevet 28. november 2010 #10 Skrevet 28. november 2010 Jeg lagde en fiskeform her en dag som ikke smaker fisk Brukte hvit fisk (tror det var frossen sei fra frysedisken) som jeg trakk i lettsaltet vann noen minutter så den ble tint (5 kanskje). Kuttet opp squash, paprika og purre og hadde i en ildfast form, salt og pepper over. Blandet en boks tomat med en boks fløte, og krydret blandingen litt. Fiske delte jeg i små biter og hadde oppå grønnsakene, sausen over og ost oppå. Inn i ovnen på 200 grader i 35-40 min. Alle likte denne Kan sikkert varieres i det uendelige.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Jeg synes de laksefilétene fra Findus ikke er så værst, de som er marinert med hvitløk og urter, eller sitron og pepper. Ha potet eller ris til, grønnsaker og en god fiskesaus. De fleste fra Toro er veldig gode!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå