Gå til innhold

Hva er det normalt sett en 5 åring veier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 5 år om en mnd. og veier 14,5 kg og er ca 102 cm. lang.

Ble veldig overrasket over at han var så lett.

Han spiser ikke mest, men er i 110 hele dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min veier 23 kg og er 120 cm lang.

Skrevet

Min er akkurat så stor som din, Mockanin! Jeg er lita og slank, så forventer ikke å få så store barn, selv om de var helt på gjennomsnittet da de ble født!

Skrevet

Vet ikke hva som er normalt, men min 5-åring veier 19 kg og er 110 cm høy.

Din er jo lav også da, så er ikke sikkert han er sååå lett når man ser det i forhold til høyden :)

Skrevet

Mn er 4.5 år og veier 20 kg. Er ca 112 cm. Han ligger vel på 70 percentilen. Din ligger i nedre normalområde tipper jeg.

Skrevet

Mine gutter er nesten 4 år og 6 år. De er 22kg og 112 cm (4 åringen) og 24 kg og 122 cm (6 åringen).

De er relativt store for alderen (spesielt minstemann)

Skrevet

Min blir 5 om en mnd også og hun veier 16 kg og er ca 105 cm lang. Lita og nett:)

Skrevet

jenta mi har akkurat fyllt 5 og er 111 cm og veier 18.5 kg.

Skrevet

Kusina til ungane våre fyller 5 over jul og er midt mellom våre i høgde ca (94 og 112 cm) så ca like høg som guten din. Ho er i tillegg lett, omtrent som vår yngste som er ca 14 kg. Spedbygd og litt lita for alderen, men frisk og rask.

Guten vår fylte 5 i september og er 112 cm høg. Høgda er eit par cm over snitt. Vekta er det "verre" med, han er berre 17 kg, og ligg heilt nederst på normalområdet. Det er nesten så han ikkje ser frisk ut når ein ser han naken. Han er og frisk og rask, men eg kjenner eg blir bekymra når han er sjuk og plutseleg går ned 1 kg i løpet av nokre dagar. Heldigvis har det gått greitt opp igjen etterpå sjølv om han har vore ofte sjuk i haust.

Guten din er innanfor normalområet både på lengde ift alder og vekt ift lengde, sjølv om han ligg lavt på begge skjema. Ikkje alle kan vere gjennomsnittlege :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...