NostraStoria Skrevet 28. november 2010 #1 Skrevet 28. november 2010 ja, så kom jeg til å tenke på dette - vi trenger kanskje en ny vogn? Finnes det søskenvogn med bag og sportsdel? Storebror kommer til å være ca 1 1/2 år når mini kommer til verden så begge trenger å ha vogn. Har en bagvogn og en sportsvogn fra før av. Waht to do?
husmus &2 Skrevet 28. november 2010 #2 Skrevet 28. november 2010 De fleste merker har også en tvillingvogn. Både OTH og TFK har tvillingvogn der du kan bruke bag på den ene siden og sportsdel på den andre. Personlig ville jeg da gått for TFK, bedre, penere og mer praktisk enn OTH. Jeg har OTH enkelvogn og misliker den sterkt, men hva er poenget med å kjøpe ny nå. Vi har også en Carena tvillingvogn kjøpt brukt på Finn så den ser ikke ut. Den er superpraktisk men veldig tung å trille.
NostraStoria Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2010 Hmmmm... Den store vogna vi har må storebror ha i barnehagen - og den lille sportsvogna er utrolig grei til småturer osv. er det helt på trynet å skaffe en 3. vogn i stedet? Har veldig lyst på Bugaboo Cameleon - men dette er kun for 1. Eller vil dere anbefale tvillingvogn/søskenvogn?
Zitro Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Kjøp en tvillingvogn i tillegg til dem dere har da vel? Du kommer til å trenge det med så kort mellom ungene hvis du går en del til vanlig. Og 3 vogner er da ikke farlig å ha... hadde 5 på det mest jeg... og det var til ett barn bare... Hilsen frk. vogndilla
BlåBlå Skrevet 28. november 2010 #5 Skrevet 28. november 2010 Om du vet at du ikke kommer til å gå tur med begge barna aleine, så trenger dere strengt tatt ikke tvillingsvogn. Da holder det med vogn til babyen og trille til eldste. da kan du jo kjøpe den Bogaboo vogna du ønsker deg. Alternativt kan du gå for Phil& Teds vogn som kan brukes både til ett og to barn. Man helkter på søskensete alt ettersom. Men da blir det ikke nor godt om eldste skal sove da... Det finnes også ne som heter Buggypod, som er en greie på hjul som hektes på hovedvogna for at søsken kan sitte på. Passer visst de fleste vogner, men jeg aner ikke hvordan den fungerer i praksis. Det jeg hadde gjort, var nok å kjøpe ei billig og brukt sovevogn til bhg, brukt bagvogna dere allerede har til babvyen - og kjøpt ei tvillingvogn. gjerne brukt, men av et merke og kvalitet som er ok. Babyjogger er suverene, som et tips... Da har du den lette trilla liggende i bilen som sikkert kan brukes både til baby og storebror alt ettersom. Kan den ikke det, hadde jeg byttet den ut med en som kan brukes om hverandre. Finn.no er helt genialt både til kjøp og salg.
Lillebror og stoerebror Skrevet 28. november 2010 #6 Skrevet 28. november 2010 Dersom eldstemann er i barnehage og dere stort sett to voksne på ettermiddager og i helger trenger du ikke tvillingvogn. Jeg anbefaler uansett hvilke vogner du har å gå til innkjøp av et ståbrett til vognen. Det er 17 mnd mellom mine gutter og strakt eldstemann ble 2 gikk han kun selv uansett hvor langt vi gikk. Vognen ble solgt da han var 2,5 da den bare stod i veien og brukte plass. Tvillingvogn er veldig greit om du er mye alene med ungene. Du har begge på ett sted og du har plass til varer osv om eldstemann vil gå. Jeg må si at ingen avsøskenvognene på markedet er 100% men man må finne en som er ok. I vanlige vogner drømte jeg meg virkelig bort og man kan få alt man ønsker seg. På doble vogner må man velge bort noe for å få noe annet. De tunge vognene kan man ha ungen mot seg i, de som har håndbrems har ikke fotbrems, flere kan ikke stille på håndtaket osv. Jeg har vært innom emmaljunga, titanium, teutonia, easywalker, tfk og brio og anbefaler faktisk emaljunga med små hjul foran.
*Lille Persille" Skrevet 28. november 2010 #7 Skrevet 28. november 2010 Vi har en Phil & Teds vogn som jeg er fantastisk fornøyd med, den er ikke dobbel bredde men barna sitter/ligger over/under hverandre. Den er kjempegod å trille og tar ikke større plass enn en vanlig vogn. Anbefales på det varmeste!!! Det er 2 år mellom barna våre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå