Gå til innhold

Hvilken mat kan jeg lage til 100barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal lage en varmrett til ca.100barn. Hva kan jeg lage?

Det er tidligere blitt servert pølser, tomatsuppe og ostesmørbrød så vil gjerne gjøre noe nytt. Jeg kan ikke lage grøt - tar for lang tid.

Har bare tilgang på en komfyr.

Noen med gode ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pizza

Gryterett

lapskaus

Andre supper. Mine elsker blomkålsuppe.

Skrevet

Kjenner jeg barna rett, elsker de jo pølser. Greit for deg også vil jeg si. Det enkle er ofte det beste. Men om du vil gjøre noe annerledes er her en fantastisk tråd som omhandler 3 retters og Hyllebeærssaft i et barneselskap... Og om jeg fikk velge ville jeg gjerne hatt pølse eller pizza.

Du trenger ikke gjøre så mye annerledes, for hvem sin del skal det være da? De andre foreldrene eller deg selv? Barna vil i allefall heller ha pølser enn suppe - tro du meg...

Skrevet

Spagetti med kjøttsaus er jo ganske greit,lager det til 100 barn hver uke jeg:)

Fiskepinner med ris,pølse-og makaronigrateng med litt grønnsaker i,(bruk varmluft så kan du lage flere langpanner samtidig),og grønnsakssuppe lagd fra bunnen av spiser de fleste barn(i allefall der hvor jeg jobber).

Stekte grønnsaker med kyllingbiter eller pølsebiter og ris/makaroni til.

Lykke til:)

Skrevet

Hamburgere

Horn fylt med skinke og ost. Du kan bake de på forhånd og fryse dem ned, og så bare varme dem den dagen de skal spises.

Pai med ost og skinke eller annet fyll. De fleste unger jeg kjenner liker pai, og den er god både kald, lunken og varm.

Hva med havregrøt? Det er jo veldig rakst å koke, og med tilbehør som rosiner, syltetøy, sukker, kanel og honning så er det kjempegodt. Bare kok den på lettmelk istedenfor vann, så metter den mer og konsistensen blir bedre.

Skrevet

Hva med grillspyd med f eks kjøttboller, pølsebiter og grønnsaker ?

Da kan du ha brødskiver eller rundstykker ved siden av f eks.

Spydene kan lages på forhånd, og varmes litt i ovnen. Vil tro du får ganske mange inni ovnen om du legger dem på brett og har flere brett inni samtidig og varmluft på .

Skrevet

Evt Tacobuffet. Det er også enkelt å lage til mange.

Skrevet

Får ungene kjøttsaus og spagetti hver uke?

Er dette i en bhg?

Har du noen gr.saker til?

Skrevet

Pølsehorn. Kjempegodt, enkelt og lite gris. Lage rundstykke deig og rulle deigen rundt pølsene. Digg!!!

Skrevet

Har ikke fast meny,men blir ofte det en gang i uka ja.

Ellers lager jeg noe av det endre jeg skrev opp,eller noe helt annet.

Jobber på en sfo.

Hender jeg har litt gulerøtter,mais og løk i kjøttsausen.Eller salat,men det er det få som vil ha.

Skrevet

Pizzasnurrer !

Lag en stor pizzadeig, og kjevle den ut som om du skulle laget skillingsboller.

Pensle med pizzasaus, krydder og strø på litt hakket skinke. Rull sammen og skjær små "skillingsboller" som legges på brett.

Strø revet ost på toppen.

Deigemnene kan fryses, for så å tines noen timer før steking. Disse kan også stekes m\noen timer før servering.

Skrevet

Lage pølse horn til 100 barn? ja lykke til du må da bake rundt 220 stykker for barna blir ikke mett av det , barna trenger 2 stk.

Skrevet

Jeg vil gjerne anbefale hyllebærsaftmenyen.

"Brenneslesuppe med kuvertbrød, butterdeigsinnbakt ørret med fløtesaus, dillstuede poteter og gulrøtter/paprika /sjampinjong vendt i smør, liten osteanretning på porsjonstallerkener, kjernemelksuppe med bringebærmos og knust sukkerkavring, bananis og til slutt ananaskompott og toetasjes kokossjokoladekake med tre lag fyll! Drikke var hylleblomstsaft"

http://www.dinbaby.com/forum/thread/141564450

Skrevet

Her er noe av de tingene jeg laget da jeg hadde sommerjobb som bhg-kokke en gang i tiden:

Hjemmelaget potetmos: Skrell poteter, del i småbiter og kok. Når de er møre har du oppi god olje eller smør og smelter det og sper ut med melk til passelig konsistens.

Fiskepinner: Dekk to stekebrett m/stekepapir og fyll med fiskepinner (det må være litt mellomrom mellom dem). Stekes i ovn på ca 175 grader i 10 min (eller noe, kommer an på ovnen så følg godt med!).

Fiskeburgere ol kan også stekes i ovn, men det tar lengre tid. Barn liker også godt potetbåter som stekes i ovn. De kan med fordel serveres lune til småbarn så i såfall kan du steke potetbåtene først (de tar lengst tid) og etterpå fiskepinner. Fordelen med ovn er at du bruker nesten ikke fett og du kan steke mye om gangen :)

Jeg har også laget "kebab" av kjøttdeig stekt i ovn, men har ikke oppskriften her og nå. Men google så finner du kanskje :)

Revet gulrot: Vask og skrell gulrot. Riv med grovt rivjern (da går det passe raskt)

Ellers var jo seff tomatsuppe m/egg eller pasta poppis, men den ernæringsmessige verdien kan jo diskuteres ;)

Skrevet

Klubb og duppe. 1 klubb metter MYE.

Fiskepinner.

Kjøttkaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...