Gå til innhold

Søvnproblemer??


tamillaen*STOLTMAMMA*

Anbefalte innlegg

jeg er nå i 33 + 2 uke,og de to siste ukene har jeg hatt problemer med å sovne (til tross for hvor trøtt jeg uansett er) og våkner sikkert 10-15 ganger ved 6-8 timers søvn (ikke pga babyens aktivitet, men helt uten videre) Flere som har det sånn?? Evt råd/tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, du er ikke alene om det gitt! Vokner flere ganger om nettene selv! Noen ganger fordi jeg holder på å tisse på meg, andre ganger fordi jeg er så tørst. Noen ganger fordi jeg er tett i nesa, mens andre ganger igjen vokner jeg helt uten grunn. Tror kanskje det har noe med liggestilling å gjøre, er liksom ikke noen bra stillinger å sove i for tiden!! Ikke en gang på siden :P

Dersom det er liggestilinger so holder oss våken, så har jeg hørt at det skal være bra å ligge på siden med en dyne/pute mellom beina :)

Er i allefall noe jeg selv skal prøve i morgen natt! Begynner å bli litt lei av nattevåk (men det er vel bare å venne seg med nattevk først som sist). ;)

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn, det er ikke unormalt men veldig slisomt! Vet ikke om du fortsatt kan ligge på ryggen, men om du bare kan ligge på siden, som meg, så fikk jeg bra tips på yoga om å bygge godt opp med puter, sammenrullede sommerdyner etc når jeg legger meg for kroppen er anspent og går ikke i dyp søvn om den ikke ligger avslappet med støtte for å falle til ro.

 

Ha en sammenbrettet sommerdyne mellom lår, knær og ankler. Gjerne en pute som støtter i ryggen, en mindre mykere pute eller et sammenbrettet skjerf under magen, god hodepute, og gjerne en pute eller annen støtte også under den øverste armen som ikke finner helt plassen sin når man ligger på siden. Høres veeeeldig omstendelig ut, men så verdt det selv om man må rigge seg til etter toalettturene...

 

Annet tips: ikke ligg å vri deg når du ikke får sove, stå opp, spis noe lett, og legg deg på sofaen, i gjestesengen med en avis etc, da sovner man lettere igjen enn å prøve sengen uten avbrudd.

 

Blir det veldig ille og lite søvn, kan legen gi deg milde sovemedisin, det er bedre enn om du ikke sover!

 

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovner men våkner nesten uten unntak etter 3-4 t. og får ikke sove igjen. Ikke alltid noen grunn..Kjedelige greier! Er i uke 34+5. Istedet for å ligge å vri meg står jeg opp, leser, ser på tv eller surfer på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har begynt med å sove med en pute mellom beina, men det har ikke hjulpet meg desverre =(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun prøvd med en pute mellom bena, og har allitd blitt liggende om jeg ikke får sove, men takk for en super forklaring! Da skal jeg prøve det ikveld og håpe på det beste! =)

 

Takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det også slik. Er nå i uke 36 og har hatt det slik siden uke 26 sånn ca... Fryktelig slitsomt. Har lest et sted at det er kroppen som innstiller/forbereder seg på mindre søvn når babyen kommer. For min del spiller det ingen roller hvordan jeg ligger... Men kan trøste deg med at det har blitt bedre over tid. Nå våkner jeg kanskje 2-5 ganger ila natten i motsetning til "hele tiden" tidligere. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøvde rådene ovenfor inatt hvertfall uten funk..Men vi gir oss ikke helt ennå!:) Ja, det jm sa idag også når jeg var der.. Okei, da får vi bare håpe på det beste! Takk! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 35+2 og hatt det slik en stund.

har veldig problemer med å få sove, har en fryktelig rastløshet i bena. så når jeg først har sovnet så våkner jeg hver time av at jeg må tisse. og det å reise seg opp i sengen er et ork i seg selv. jeg har så mensmurring og stikking i underlivet.

 

jeg har ingen råd for hvordan man skal kunne bedre dette. jeg bare setter på en film eller tv nå. da blir jeg trøtt av det og sovner, istedet for å ligge å tenke på at jeg må sove... for da skjer det ikke :P hhe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ufattelig irriterendes må jeg si =P

Hehe, ja men det verste er jo å ikke få sovne uansett hvor trøtt du er=P

Men nå er jo jeg begynt å bli litt utålmodig når det gjelder fødselen..Er jo førstegangsfødende og har vært veldig sliten i det siste, så blir godt å bli ferdig etterhvert, og kunne ligge ordentlig på magen å sove! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, til Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷstineƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒhøygravid - med kribling i bena - har du vurdert å ta tilskudd med magnesium? Det skal hjelpe godt! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt vanlig pute mellom beina, men syns ikke d funka så godt.. Ble anbefalt av fysioterapeaut å skaffe ammepute.. Bruker nå denne mellom bena, å det funker kjempebra! sover kjempegodt!:D er 33+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg bruker en varme pute som jeg legger på nakken eller ryggen mens

jeg ligger, jeg

kjøpte den på clas olson, legger den derimot ikke på magen.

Føler ikke at det er helt trygt og koke opp magen slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...