mokkasin og 2 blå Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Jeg jobber i barnehage og lurer på hva som er vanlig utetid i deres barns barnehage? Da tenker jeg både småbarnsavdeling og store avdelinger. Mener dere at barna må ut hver dag, hvis det er 8 kuldegrader, eller ....?
Arb.ledig husmor Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 En luftetur ut, skader ingen! Men bør heller se på hvor lenge man er ute om gangen.. For noen passer d m 2 timer, andre må inn etter 30 minutt!
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Det bør være ute hver eneste dag. Her jeg bor er de ute i minus 20, uten problemer. De under 2 år er inne når det minus 15 eller kaldere og de på 1 år er inne hvis det er minus 10 eller kaldere. Som regel er de ute etter frokost og etter lunsj til de blir henta.
jordbærsjokolade Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Jeg er ikke nazi på at de må ut hver dag. Noen dager passer det best å være inne både for barn og for voksne og det syntes jeg er helt greit.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Inne 8-9 timer er ikke å foretrekke eller til barnas beste. Latskap hvis de ikke personale gidder å gå ut om så en liten tur hver dag. Frisk luft har alle godt av. Jeg hadde nok vært nazi på dette ja med mindre det værmessig var kjempeutrivelig ute.
lille sprelle Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 De pleier å være ute minst 1 time daglig (de minste - de største mer). Jeg ble faktisk litt overrasket over at de ikke var ute når det var -9 ute. De største på småbarn hadde hatt godt av en tur ut selv om det ikke hadde vært så lenge.....
Ranveig R Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Eg jobbar i familiebhg. Vi har flest barn på ca 2 1/2, eit par yngre og eit par eldre. Fram til no har vi vore ute mellom frukost og lunsj (9.30/10 - 11.30), og så har vi gått ut ein times tid etter luren (ca 14 - 15/15.30). Denne veka har vi hatt det ganske kaldt og har droppa turen ut om føremiddagen. Om ettermiddagen er det nokre grader varmane, så då er det litt kjekkare (spesielt for dei minste) å vere ute. Men vi må ut kvar dag, merkar det tydeleg (spesielt på dei eldste) at behovet er der. Dersom det skulle komme dagar i løpet av vinteren med -15 grader og snøstorm held vi oss sikkert inne, men i utgangspunktet skal vi ut kvar dag. Godt både for vaksne og barn.
camilla^ Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 Hos oss er småarnsavdelingene ute to ganger om dagen. Ikke så lenge av gangen, men de er ute litt. De går på turer også, men akebakken er rett utenfor barnehagen så de løper nesten ut når det er tomt der. Mange skoler som bruker den, så barnehagen løper ut så fort det er tomt der. Den store avdelingen er ute minst en gang om dagen, men de er lenger ute når de er ute. De er ute på tur minst en dag i uka, pluss alle turene til akebakken. når det er mer enn 10 minus ute, bestemmer ungene selv om de vil ut eller ikke. Det er noen barn som ikke kan være ute pga asma og andre ting, så noen er da alltid inne. men de fleste pleier å være ute når det er kaldt. i fjor vinter var de fleste ute minst en gang om dagen selv om det var minus 30grader her.
Lammelåret Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 En time må de være ute, synes det høres greit ut så lenge det ikke blåser for mye og er for kaldt ute. Dette er unger over 3 år.
Fru.Antonsen Skrevet 28. november 2010 #10 Skrevet 28. november 2010 i utgangspunktet skal barna i bhg til min datter ut minst 2 timer pr dag. Dette er selvsagt m forbehold om været, er det skikkelig surt, blåser mye, regner osv så er de inne. Og andre dager hvor de bare er litt ute samt andre dager igjen hvor de er ute hele dagen.
mokkasin og 2 blå Skrevet 28. november 2010 Forfatter #11 Skrevet 28. november 2010 Høres ut som om de fleste barnehager er flinke på dette området. Så bra! Vi er også ute hver dag, men merker at det kommer ann på de voksne hvor lenge vi er ute!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå