Gå til innhold

Hva feiler det min "venninne"??? Svar ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg vite at en av mine venninner har vært og uttalt seg om at jeg ikke har noen venner og at årsaken til dette er at jeg er rett på sak. Det stemmer overhodet ikke at jeg ikke har venner, men at jeg jeg sier ting rett som det er er helt rett. Jeg orker ikke og legge "bomull"mellom når det er noe jeg skal uttale meg om.

I tillegg har denne såkalte venninnen min sagt at hun overhodet ikke stoler på meg, men hvorfor inviterer hun meg til vinkvelder, kinobesøk etc?? Jeg hadde overhodet ikke bedt noe jeg tilsynelatende ikke ønsket kontakt med på noe av det jeg har nevnt.

I tillegg så blander hun seg til stadighet opp i oppdragelsen av mine barn, og sier hva hun synes er rett og galt.

Overfor sine egne barn er hun veldig overbeskyttende og jenta hennes på 13 år kan knapt være alene hjemme et par timer.

Vi har alltid hatt en god tone, men etter det jeg fikk vite som er 100% seriøse kilder så fikk jeg rett og slett en veldig vond klump i magen av henne.

Har tenkt og snakke med henne om det som jeg er blitt fortalt, men er redd jeg faktisk kommer til og bli en smule forbanna.

Jeg har forsøkt og være en grei, snill og ærlig venninne overfor henne og er det noen som ikke har så mange venner så er det nettopp henne, så om det er for og psyke meg ned og fremheve seg selv på så synes jeg ærlig talt dette er en dårlig måte og miste en venn hun kan kontakte når hun måtte føle behov for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være en forskjell mellom hva som ble sagt og hva som ble viderefortalt. At du sier at du ikke legger noe bommull mellom er jo greit men man er man trenger jo ikke å kommentere negative ting hele tiden. Alt du tenker trenger ikke komme ut kjeften liksom.

Skrevet

Det kan være lurt å prate med kilden. Jeg er nok litt som deg, og har til tider også tatt litt på vei for ting som blir fortalt meg at andre har sagt.

Jeg opplever det som rett å gå direkte til kilden, fortelle hva jeg har fått høre og få høre deres versjon. Ofte differerer det, noen ganger litt, andre ganger veldig.

Skrevet

Er du helt sikker på at dette er det hun har sagt, sikre kilder?

For ting kan lett bli vridd ganske mye på når andre gjenforteller dette.

Men om så er sant så syns jeg helt ærlig ikke hun har noe med å fortelle slikt til andre omkring deg, dette hadde hun heller kunnet tatt opp med den det gjelder, nemlig deg.

Hvordan er det hun blander seg inn i barneoppdragelsen forresten?

Gir hun råd og veiledning eller er det en mere ikke gjør sånn faktor?

For altså venner er venner på godt og vondt...

Man trenger ikke like alt en venn gjør, å man trenger heller ikke å være enige i ting..

Å om jo hun ikke føler for at sitt barn på 13 år ikke skal være lenge alene så er jo det hennes valg..

Jeg tror dere to burde ha en skikkeli dialog for det kan jo hende at du kanskje er alt for meget direkte utfra hennes natur.

Ikke det at du skal endre din personlighet men samtidig må man respekterer at folk er forskjellige :)

Skrevet

Jeg har selv en venninne som jeg reagerer på i enkelte ting i forhold til hva hun gjør med sitt barn men jeg holder kjeft..

Vil si jeg greide ikke å holde kjeft da jeg observerte at ungen hennes på 5 måneder ble liggende på sofaen i hjørnet da hun skulle på kjøkkenet å hente noe.. Gikk automatisk å satte meg med jenta hennes for jeg ble redd ungen skulle falle ned.....

Men jeg sa det mere litt humoristisk ment, ikke på en negativ måte...

:)

Skrevet

Altså hun spurte om jeg ikke var redd noen skulle ringe inn bekymringsmelding til barnevernet da sønnen min på 12 år var alene hjemme i 3.5 timer! Da blir jeg faktisk litt paff, jeg hadde jo aldri i verden ikke gjort det om jeg ikke visste at min sønn klarte og være alene i de timene. Han har uansett mobil han kunne kontaktet både meg og faren på.

Da jeg selv var liten så sov jeg hjemme alene mens moren min var på nattevakt og pappa var ute på sjøen som fisker, da var jeg 12 år! Men man må jo selvsagt se ann ungene som skal være alene før man drar fra dem.

Kilden min og jeg har samme syn på ting og tang og jeg tror ikke hun har misforstått for "venninnen" min hadde bedt henne om og holde kjeft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...