Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Da jeg hentet poden i barnehagen forrige dagen hadde han smørt kuldekrem i håret. Han er 3 1/2, jeg tok dette som uskyldig lek og tenkte at personalet klarer jo ikke følge med alle til enhver tid. Forteller dette til mamma og hun sier at hvis hun hadde hentet ville hun blitt sinna og at sånt skal ikke skje. Mener at de ikke skal kunne være i garderoben uten tilsyn? Hvordan ville du reagert?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 En trenger ikke være alene i garderoben for å snike seg til krem. En på 3 1/2 kan raskt ta kremtuben og smøre når de ansatte holder på å hjelpe barna med å kle seg. Dette hadde jeg ikke laget noe styr av!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Jeg hadde snakket med ungen min for å forklare at dette ikke er lov, innsett at det glir rett gjennom hodet uten å stoppe noen plass, nevnt det for de ansatte i barnehagen og vært ferdig med det. Man snur ikke verden opp ned for litt krem i huet altså, den blir for drøy.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 HI her Godt dere er enige meg meg. Tror nok han har lært, han hater å vaske håret og har blitt noen runder nå i håp om å få det ut uten å måtte klippe det
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Kvalt en fnis og dusjet ungen =)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 der var som når sønnen min hadde sneket med seg en saks inn på badet og hadde det veldig gøy med den -i håret sitt heldigvis! holdt på å le meg i hjel... hadde ikke reagert!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 Ser for meg at mormor skal få seg noen a-ha opplevelser når hun er barnevakt i fremtiden, he he
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 Hadde ikke reagert på det. Slikt skjer. Og har skjedd med mine. Både kuldekrem, solkrem, søle og sand. Og sikker andre ting også Både der jeg jobber og der ungene mine går er de alene i garderoben. Der jeg jobber blir garderobene også brukt under samling og hviling. Har ikke plass til å bare la det være garderobe og ungene skal ha fri lek og da kan ikke de voksne være i alle rommene på en gang.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #10 Skrevet 27. november 2010 haha, da skulle du vært i barnehagen til gutten min. Han har flere ganger vært uten tilsyn. Blant annet kommet bort på tur, rukket og tegne ned hele garderoben og fyllt opp to bad i barnehagen med papir. Det eneste han har gjort galt da, men hvor var de voksne liksom. Dette tok litt tid. Det var jo ikke de voksne sin skyld heller, barna skal jo ikke gjør sånt, men følges med, det bør det jo. Dette er en super barnehage altså, med de er mye uten tilsyn, så vil de gjøre ugang så har de muligheten til det.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Dette hører da bare med til de mer eller mindre morsomme tingene barn i den alderen gjør. De ser at voksne tar noe i håret og prøver selv. Derfor må vi gjemme giftige ting og ellers ta eksperimentene deres med et smil. Min toåring greide å klippe håret sitt mens hun var hjemme under mitt tilsyn. Jeg er ikke meldt til barnevernet enda. Vi må ikke bli hysteriske! Unger trenger å få utforske verden, ellers lærer de jo ingenting.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 Hvis ungen har litt tynt hår må jo dette være perfekt styling:0)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 hehehehee.... Altså ungene er mega raske så slike ting kan fort skje ja, å kunne jo vært verre. Hihi. Venninna til dattra mi i barnehagen hadde sneket til seg saksa inn på toalettet hun å klippt luggen sin. Haha, sku sett hur hun så ut
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #14 Skrevet 27. november 2010 Min smørte seg inn med lipgloss med glitter, i HELE håret, før hun dro i barnehagen, og det var en sånn "dårlig tid" morgen så da fikk hun dra i barnehagen full av glitter da... Jeg hadde helt klart ledd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå