Gå til innhold

Trenger strikkehjelp!!

dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har strikket veldig lite etter mønster så her kommer et par dumme spørsmål...

Det står at man skal ta med 2 tråder når man legger opp masker. Som bare skal gå gjennom alle maskene da eller?

Også dette M.1. Strikker man f.eks en hel runde med øverste linje, så en runde med bare rette masker, osv.? Eller strikker man 10 og 10 masker med øverste linje første, så 10 rette osv?

Føler meg helt grønn her...

Her er linken til oppskriften

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b13&d_id=4〈=no

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Angående det med 2 masker er jeg usikker, skal kjolen strikkes med dobbelt garn? Eller skal en legge opp med dobbelt garn for så å strikke bare med en garntråd videre?

Kan prøve å hjelpe deg angående mønsteret som er M1 (antar det er borden nederst på kjolen). Du begynner alltid å strikke nederst på et mønster og antall masker på en linje=en rapport. Om rapporten består av 10 masker, begynner du på maske nr 1 igjen når maske nr 10 er strikket, helt til du kommer rundt (eller til enden om en strikker frem og tilbake). Da starter du på linje nr 2 (nedenfra).

Håper dette var til hjelp, ble kanskje litt notete beskrevet, lykke til:)

Skrevet

Ok, takk!

Det skal hekles på kant rundt med annent garn, men kjolen strikkes i samme garn.

Står at de skal legges inn for å få elastisk kant.

Men da forstod jeg hvertfall mønstret:-)

Skrevet

Ser ut til at du skal strikke med dobbelt garn hele veien, så da må du legge opp med dobbelt, en tråd fra hvert nøste.

Skrevet

Det står at du skal legge opp på dobbel pinne,for at ikke det skal bli for stramt.

Det er ikke nødvendig egentlig,bare sørg for å holde det løst når du legger opp ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...