Gå til innhold

Tar herved tilbake alt jeg har sagt om kjøpe-pepperkakedeig!


Gjest amandine

Anbefalte innlegg

Gjest amandine

Ettersom SFO krever innlevering av pepperkakehus på mandag, og det er litt før min indre klokke synes det er ok å lage slikt, svippet jeg bort på ikea og kjøpte deig i dag. Huset skal jo bare stå og støve ned og bli siklet på av kjipe unger på sfo likevel.

Fant finfin mal på tine.no og satte igang. Utstyrte ungene med forkle og hver sin kjevle(har faktisk 7 stk kjevler av ymse str og alder viste det seg, fikk stygge blikk av gubben for nok en avslørt samling).

Og her kommer det, jeg skal til og med si det høyt! PEPPERKAKEDEIG FRA IKEA ER SUPER!! Den var enklere å kjevle, samt ga bedre resultat til plane husdeler enn min egen..

HMMM. Må si jeg føler meg nesten litt snurt, men superfornøyd med kjempefint pepperkakehus! Og brant bare en eneste tommel på sukkeret! Ny rekord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, elsker dette innlegget! Har nemlin 4 bokser med pepperkakedeig i hjørneskapet. De er fra Rema vel å merke, men tror du ikke de gjør samme nytta da som de fra Ikea (det er fint hvis du svarer "ja" på dette spørsmålet)?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandel i grøten

Da må jeg bare kjapt tipse om årets utgave, fant super husmal på tine.no! Med overbygget inngangsparti og takvinduer og alt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på om det kanskje blir minihus her, men skriver tipset bak øret. Først må podene pakke opp nye pepperkakeformer i kalenderen. Pusekatter til vesla og dinosaurer til størsta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandel i grøten

Jeg måtte bare få avgårde det som skal til pepperkakebyen på sfo. Bor i Bergen og vi er litt pepperkakebyete her! Skal bake et par hus til, tradisjonen tro skal vi pynte pepperkakehus med naboene siste søndag i advent, da må Vakkerungen og Broremann ha et litt stort og fint sammen, pluss jeg må ha et litt enklere til Kamikaze så han ikke ødelegger for de andre. Tilløp til opprør her i går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg riktig, er det denne deigen som har kommet best ut i test, blant kjøpedeigene. ;) Har den liggende og gleder meg til å lage pepperkakehus de nærmeste dagene. Bruker ikke mal da, bare skjærer ut veggene og tak og setter det sammen. Blir så fint atte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg kjøpte ferdigpepperkakehus i år og hver eneste jævlige del var knust.. Du kan godt si at Kiwi får det tilbake i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke kimse av IKEA sin pepperkakedeig :)

Det er dessuten IKKE svensk på sitt beste, men oppskriften til bestemoren til en av de ansatte på IKEA Åsane som blir brukt. Så du kan jo si at du bruker en gammel oppskrift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rema 1000 sin pepperkakedeig er faktisk myyye bedre enn ikea sin....synes jeg!! Har brukt ikea sin i flere år, men nå blir det rema sine. De er faktisk skikkelig gode også.....

 

Men hver sin smak, men anbefaler iallefall Rema 1000 sin deig jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes IKEA deigen smaker lim og konsistensen kan tyde på at den inneholder det også... Men, den er veldig grei å kjevle ut og helt fin å lage hus av! Helt enig i at det holder i massevis for hus som skal støves ned her eller der uansett. Så årets hus kommer fra IKEA mens kakene er hjemmelaga. Hjemmelaga deig er nesten bedre enn ferdige kaker ;-)

 

Jeg fant noe helt genialt ifjor - pepperkakehusformer! En for langvegg/tak, en for gavl og en for pipa! Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første boks er oppbrukt og snart oppspist. Boks nr 2 er innkjøpt, har også skaffet sukkertøystenger og printet ut mal på minihus :-)

 

Klar - ferdig - bakehelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...