Mrs Smutt & Smilende Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Sist jeg fødte søkte jordmor om fødeplass for meg. Dette var på SØF. Er 31 + 2 nå og spurte min lege pr sms forrige uke om jeg ikke snart skulle søke om fødeplass. Hun svarte at dette gikk automatisk nå?!? Så da lurer jeg på hvordan dette kan gå automatisk når jeg ikke har uttrykt til noen hvor eller hvilken avdeling jeg vil på. Skjønte ikke helt dette gitt. Er det noen som vet mer om dette og evt om det er nye rutiner på SØF? Kan man bare dukke opp i fødsel og si i fra hvilken avdeling man vil på? Hjelp, kjære damer:o)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Men har du ikke vært på ultralyd der da? For så lenge man har vært på ultralyd der så får man automatisk fødeplass der og
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 28. november 2010 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2010 Jeg har jo det:o) Lurte også litt fordi det er 3 forskjellige fødeavdelinger å velge mellom.
Gjest Mentha♥Høygravid♥ Skrevet 28. november 2010 #4 Skrevet 28. november 2010 Jeg har gått og slitt meg i håret over det samme Fant ikke ut før i uke 26 at jeg hadde fått fødeplass. De forklarte det med at siden jeg hadde vært der til kontroll/UL så gikk det automatisk. Og med hensyn til hvilken avdeling jeg skulle på så var det avhengig av hvilken kommune jeg tilhørte. Det morsomme er at min daværende fastlege ikke hadde nevnt dette med et ord, så jeg var ganske stressa en tid. Men dette er St Olavs da, vet ikke om praksisen er lik på alle sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå