Gå til innhold

Nestle babygrøt blir grå/blå!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd å gi gutten vår grøt på flaske nå, risgrøt med banansmak fra nestle. Blanda ut med kokt vann og jaggu blei hele grøten helt grå/blå!!! Det kan da ikke være særlig bra å gi til små babyer???? Noen som har opplevd noe liknende?? Vi skal iallefall boikotte nestle helt nå!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den gjør det når det får stå litt, pga bananen..:) Boikotte? Boikotte bananer også da? Og annen frukt som forandrer farge i luft? Eller burde de tilsette kjemikalier som hindrer denne fargeendringen?

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen grunn til å boikotte Nestlé av den grunn altså. :) Det føres så inni hampen mye kontroller på barnemat og mme, at akkurat det føler jeg er det tryggeste du kan spise. Verre med mye anet vi stapper i kjeften. Men prøv heller å gi vanlig risgrøt eller maisgrøt uten smakstilsetninger. Det er jo også anbefalt, slik at de ikke venner seg til at alt må smake frukt og søtt.

Skrevet

Sweet Amber; Det er ikke lenge den skal stå før den blir mørk grå/blå, kanskje ett min eller to. Dessuten har jeg aldri sett grå/blå bananer før:)

Mor Løvehjerte; Sant det asså, trenger jo ikke mer sukker enn nødvendig heller! Heretter blir det nok å lage grøten selv :)

Skrevet

Har opplevd det samme, stusset veldig på det.. Sjekket om det var flasken som kunne ha gitt denne farginga men da den hadde fått ligge på en tallerken var fargen den samme. Aner ikke hva det kommer av.

Vi bruker ikk Nestlè av den grunn at det ER sukker i grøten selv om det står sukkerfri på pakkningen.

Vi bruker Holle sine grøter og om du smaker på grøtene vil du merke stor forskjell fra Nestlè og Holle. Holle smaker ikke sukker i det hele tatt! Ikke anntydning engang og innholder bare 0,6 gr sukkerarter pr 100 gr.

Jeg har ikke boikottet Nestlè for vi bruker mye av glassene deres som faktisk er kåret til den beste glassmaten for barn. Så bare dumt er det ikke :)

Skrevet

Holle har jeg faktisk ikke hørt om, men jeg bor jo "på landet" så utvalget her er ikke størst! Vi har også brukt Hipp og merker veldig forskjell på den og nestle, og selv om det er banan i den fra Hipp også, blir den ikke misfarga:) Middag lager vi selv, han får det samma som oss, bare uten krydder da selvfølgelig, og han elsker det, men har også brukt grønnsakspurree fra nestle og det syns han jo var forsåvidt greit :)

Skrevet

Søk: "Holle barnemat" på google. :) Kan bestille det fra helsekoster med nettbutikk!

Skrevet

Takk for tipset :) Må teste den ut!

Skrevet

Jo, bananer blir gråaktige når man kutter de opp og lar de stå en stund. Det samme gjør mange forskjellige frukter. Hehe, du er litt lite vant til naturlige varer sikkert, men sånn er det faktisk.

Skrevet

Sweet Amber : Skjønner hva du mener med denne grå/brune fargen bananer får. Men, den som grøten fikk var ikke nærheten av en slik farge altså mer syntetisk grå/lyseblå på en måte. Og jeg er godt vant med naturlige varer :)

Skrevet

Er da vandt med naturlige varer :) Men jeg har aldri sett BLÅ bananer før! Har du, som er litt mer vandt med naturlige varer ? :)

Skrevet

Om man har lyst til å boikotte Nestlè kan man finne mange nok grunner her:

http://www.babymilkaction.org/pages/boycott.html

WHO er dypt bekymret over at Nestlè i blant annet USA og utviklingsland promoterer MME som bedre for babyens helse enn morsmelk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nestl%C3%A9_boycott

"Nestlé is sometimes targeted for other aspects of its operations. A Brazilian group called Cidadãos pelas Águas (Citizens for Water) has called a boycott of Nestlé in Brazil over the company's extraction of water from an aquifer in São Lourenço.

In the Philippines, there exists a Boycott Nestlé campaign due to suspected labor rights violations in a factory in Laguna province This campaign is led by Kilusang Mayo Uno."

Skrevet

Æsj da! Der stod det mye stygt :( Ikke bra, ikke bra! Dette ante jeg faktisk ikke..

Fikk litt bismak av Nestlè nå ja!

Skrevet

Nei, er til å få bakoversveis av!!!! Er faktisk 22 land som har boikottet Nestle......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...