Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Har dere det hvor du bor? Hva liker du og hva savner du? Vurderer å starte en så trenger tips:)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Klarer ikke å bestemme meg for om jeg ville hatt god plass til vogner rundt bordene, eller god vognparkering. For noen er det jo greit å ha babyen i vognen, mens andre vil sikkert ta den opp. Vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Hva med serveringen da? Er god kaffe og forskjellige kaffetyper viktig? Hvilken mat/kaker ville du foretrukket? Er sunn mat viktig? Må man selge barnamat og melkeerstatning? Andre ting du ville satt pris på?
Gjest Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Sandwicher, salater, lette lunsjretter, gjerne som kan spises med en hånd ;-) At du har en god espressomaskin og kan bruke denne er viktig. God barnevognparkering og plass til å ta med vognbag inn. (se ostehuset i stavanger. De har sikkert en nettside) En tegnekrok for de som tar med litt større barn. Sunn og skikelig mat, også for barna. Ikke friterte greier.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Hva med serveringen da? Er god kaffe og forskjellige kaffetyper viktig? - Jeg drikker ikke kaffe, men vil tro at forskjellige kaffetyper og god kaffe er viktig. Det er mange som liker å kose seg med kaffe, så tror det vil være et pluss. Ekte varm sjokolade er også lurt å ha. Kanskje forskjellige tetyper også. Hvilken mat/kaker ville du foretrukket? - Jeg ville ha foretrukket sunn og god mat. F.eks. salatbar, grove hjemmebakte rundstykker m/valgfritt pålegg (à la Godt brød) Er sunn mat viktig? - Syns det er viktig ja, men noen kaker og slikt kan jo være greit å ha i tillegg. F.eks. hjemmebakte boller. Må man selge barnamat og melkeerstatning? - Man må ikke, men jeg ser på det som et STORT pluss. Andre ting du ville satt pris på? - God plass. Man bør ha et stort lokale, og gjerne ha gode sofakroker istedenfor harde pinnestoler. Mange drar gjerne på barseltreff og er ikke i storform etter fødselen, da er gode sitteplasser alfa omega. Gjerne puter også. Anbefaler også lekerom for de som har med seg større barn. Anonym over her:-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Noen som har noen gode navneforslag på en slik cafe da?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Plass til å komme inn/frem med tvillingvogn!!!
Monajenten Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 Spør blomstre, hun er en racer på navn;-)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 Jeg likte den kafeløsningen de har på sandvikastorsenter. de har lekerom for barna, lekegrinder ved siden av borene.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #10 Skrevet 27. november 2010 Er ikke plass til lekegriner ved bordene, men lekekroken er like i nærheten, ville du hatt barnet ditt i en lekegrind om det stod en der, eller ville du bare hatt h^n på gulvet med matter og leker?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Vi bor i nærheten av Sandvika Storsenter, og der har de noe som heter Babykroken. Fantastisk sted som har alt fra bleier og mme til "voksenmat". De har både lekegrinder, vippestoler og høystoler som man kan sette ved siden av bordene. I tillegg er det to lekerom der, etter for de under 3 år og et for de over 3 år. De arrangerer også kvelder for gravide eller oss med små barn. Jeg har vært der en gang på førstehjelpskurs og når de hadde fotograf der. Anbefaler alle med små barn et slikt konsept i nærheten av seg:) Du kan finne mer info på dem på nettsiden deres, babykroken.no
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 god plass til barnevogn for de som har mindre barn som ikke kan sitte i barnestol, greit og selge kaffe,te og kakao. Mat som rundstykker,frokostbrød,horn med diverse pålegg, fks reker med egg og majones, ost og skinke osv, litt slik de har på bakeri, også diverse salater. Kansje hatt noe sperring slik barn ikke kommer seg til døren som folk kommer inn og ut da de fort kan klemme fingrer. I sandes er det en unge mødre cafe, med sofaer og border dette er kun en dag i uken da, men hver gang er det 1-2 retter man kan kjøpe i tilegg til brus, det kunne jo også vært en ting og gjøre.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 Du må jo bare kalle kafeen din for Bolle i ovnen;)
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #14 Skrevet 27. november 2010 Cafe liten og stor gikk konk i Tønsberg. Genialt konsept, men kundene kjøper gjerne en kaffe og lett mt og blir sittende i timesvis, og blir fort fult. De hadde hvertfall stort lekerom med gjerder, god plass, fin meny for små og store- ala grovt brød med leverpostei til småtasser, barnemat på glass, micro, ammepute osv
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #15 Skrevet 27. november 2010 Jeg har alltid ønsket at det fantes et sted hvor lekeområdet var i midten og bordene rundt. Lekekroken er alltid innerst og uoversiktelig. Å ha den i midten gjør det lettere å holde øye med ungene samtidig som de kan litt frem og tilbake. Savner også et sted som vasker høystolene.....ugh, ingenting er som å sette barnet i en allerede nedklint høystol
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #16 Skrevet 27. november 2010 Jeg likte godt å få kjøpt en blings med grovbrød med brunost, ferskt brød. Det likte jenta mi veldig godt, så sånne fancy baguetter og slikt er ikke det eneste utbudet man bør ha på matfronten. Det er også glimrende å ha en mikrobølgeovn stående tilgjengelig i lokalet, for de som vil varme egen mat. Og rengjøre denne i ny og ne.. Ellers er det å ha en form for sperring for krabbende babyer glimrende, har opplevd at mer enn en kafe-tur er blitt bare stress pga unger som absolutt skal krabbe rundt på et møkkete gulv.. Hva med "Krype og gå"?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #17 Skrevet 27. november 2010 Eller "Kravle og skravle" Hilsen 20:40
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #18 Skrevet 27. november 2010 Småbarnsmødre legger ofte ikke igjen så mye penger. Kjøper ofte en kaffe og opptar bordet i 3timer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå