Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Er det noe i at i gode forhold spiller den ca 10 prosent og i dårlige 90 prosent? Mannen min spurte meg nemlig dette spm og jeg svarte som sant var at sexen er viktigst for meg. Så da har vi kanskje et dårlig forhold da..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Selvfølgelig er det viktig. Hadde ikke levd i ett ekteskap uten. Venner har jeg utenom.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Veldig viktig. Vi har et godt forhold, ikke bare i senga, men jeg føler at sex er viktig som en pause fra hverdagen. Det er en sfære som bare handler om oss to, der vi konsentrerer oss om hveandre, er snille mot hverandre, har masse nærhet, intimitet og kos. Tror det er en slags kilde til energi for oss begge.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Sex er veldig viktig for meg i et forhold i allefall. Vi har vært sammen i 6 år, og jeg vil fortsatt bli forført av og til
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 I starten var det kjempeviktig. Nå etter 18 år er det kvalitet over kvantitet :-) Vi har sjeldent sex,men den vi har er fantastisk.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 Må si meg enig med 18:54 her. Vi har ikke så ofte sex lenger, døgnet har for få timer og overskuddet strekker ikke til. Men vi har absolutt et godt forhold og den sex'en vi har er fantastisk. Nærheten og kosen ved en hyggestund i senga er selvfølgelig viktig, men trenger det ikke annehver dag i den travle småbarnsperioden vi er nå. Regner med det kommer tider med mer sex igjen, vi holder det absolutt ved like selv om vi har sex bare 3-4 ganger i måneden for tiden. Vet ikke om jeg kan sette noen prosent på det, det er en viktig del av forholdet vårt, men ikke den viktigste delen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 Det er viktig i den forstand at det er noe fundamentalt som mangler i forholdet om det er 100% sexløst. Jeg er av den oppfatning at sex er en av de "store" tingene som skiller mellom vennskap og et kjærlighetsforhold, og uten det så blir det liksom ikke noe parforhold hvis du skjønner? Jeg mener at et forhold må inneholde sex, lidenskap, og tenning for at det i det hele tatt skal kalles et forhold. Hvis ikke så kan du like godt presentere partneren som en god venn. Men selv om sex må eksistere for at det skal kunne kalles et forhold, så er det mange ting som er uendelig mye viktigere enn det.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #10 Skrevet 27. november 2010 Hvis sexen ikke er viktig i det hele tatt, må jeg nesten spørre om det er noen vits i å være kjærester. Da er man jo bare venner. Samtidig er det kanskje ikke helt sunt om sexen er det viktigste i et forhold. Et forhold er for meg mange ting, blant annet kjærlighet, vennskap og lidenskap. Sex er viktig - veldig viktig. Men ikke det aller viktigste
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Sex er etter min mening alfa og omega i ett forhold Har man ikke sex så har man ikke nærheten og erotikken som ett forhold skal inneholde. Så kan man saktens diskutere hva som er nok sex, men det er vel opp til hver enkelt å bedømme. Det viktigste er å være åpne tror jeg med hverandre og snakke om eventuelle problemer og ikke havne i samme sporet når man har sex. Variasjon er viktig EI som nyter sexens gleder
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 Kommer an på hvor stort behov partene har for sex. For meg er det ikke viktig, men det er sikkert fordi jeg har en mann som har lyst på meg hele tiden. Jeg kunne klart meg leeeenge uten sex. Men for han er det viktig, for han er det at jeg har lyst på han seksuelt et tegn på at jeg elsker han. Har lest litt om dette, og for menn er det viktig å tilfredsstille kvinnen i et forhold fordi det er hans måte å si at han virkelig elsker henne på. Han vil ha sex, jeg vil ha nærhet på andre måter. Jeg liker å få bekreftelse fra han gjennom ord og måten han behandler meg på. Han trenger ikke så mye mer enn en runde i sengehalmen eller en blowjob for å være fornøyd. Hadde han derimot vist liten seksuell interesse for meg, så hadde jeg blitt litt bekymret.. det hadde føltes feil for meg. Sånn sett er sex veldig viktig.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #14 Skrevet 27. november 2010 Dere øverst som sier at sex ikke er viktig, dere kan ikke ha menn eller så er dere kun venner. Og lurer på om mannen deres er enig med dere eller om han er ulykkelig og vil putte den i et varmt søndagsbrød av ren frustrasjon. Jeg personlig mener at Sex er utrolig viktig i et forhold. Etter man får barn så blir jo tilværelsen mer som venner. Man prioriterer jo ikke forholdet ofte før det har gått altfor langt. Er vel ingen hemmelighet at mange menn ønsker og ofte maser om sex. Menn føler seg elsket av sex! Men vi føler oss elsket av kos, hjelpe til i hjemmet, barn osv. Dette er ikke noe tilfeldig vas jeg skriver, har jobbet for Familie kontoret i 13 år nå. Og si 75% av alle problemene så er nettopp dette med sexen i forholdet som er grunnen for utroskap, brudd og problemet bak andre problemer. Uten sex føler man seg usikker, man føler seg ikke god eller pen nok, man føler seg iallfall ikke verdsatt. Og vi vet alle at det ikke er noen god følelse. Dette bør være en tankevekker for mange. Så jo sex er utrolig viktig, viktige enn hva vi damer tror tydeligvis. Er jo ikke rart at menn ønsker seg ut av forholdet eller tyr til utroskap i forhold uten sex.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #15 Skrevet 27. november 2010 Dere øverst som sier at sex ikke er viktig, dere kan ikke ha menn eller så er dere kun venner. Og lurer på om mannen deres er enig med dere eller om han er ulykkelig og vil putte den i et varmt søndagsbrød av ren frustrasjon. Jeg personlig mener at Sex er utrolig viktig i et forhold. Etter man får barn så blir jo tilværelsen mer som venner. Man prioriterer jo ikke forholdet ofte før det har gått altfor langt. Er vel ingen hemmelighet at mange menn ønsker og ofte maser om sex. Menn føler seg elsket av sex! Men vi føler oss elsket av kos, hjelpe til i hjemmet, barn osv. Dette er ikke noe tilfeldig vas jeg skriver, har jobbet for Familie kontoret i 13 år nå. Og si 75% av alle problemene så er nettopp dette med sexen i forholdet som er grunnen for utroskap, brudd og problemet bak andre problemer. Uten sex føler man seg usikker, man føler seg ikke god eller pen nok, man føler seg iallfall ikke verdsatt. Og vi vet alle at det ikke er noen god følelse. Dette bør være en tankevekker for mange. Så jo sex er utrolig viktig, viktige enn hva vi damer tror tydeligvis. Er jo ikke rart at menn ønsker seg ut av forholdet eller tyr til utroskap i forhold uten sex.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #16 Skrevet 27. november 2010 Akkurat nå er den mindre viktig. Vi har vært sammen i en del år og i begynnelsen var den selvfølgelig mye mer viktig. Nå er vi inne i en hektisk småbarnsperiode, og vi er begge inneforstått med at sex da blir en mindre viktig del av forholdet i denne perioden.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #17 Skrevet 27. november 2010 Wow 21:22 jeg håper virkelig du vasker på familiekontoret! For ditt utsagn er vanvittig barnslig! I alle forhold går det opp og ned,spesielt sexlivet. I starten er det full tenning,man er sulten på hverandre konstant og komuniserer kanskje best rett etter sex. Så gror man mer sammen i ett forhold.Det eksplosive ilden blir til en varig vam glød. Man vet da at man er pen nok og god nok kun ve å se varmen fra partneren. Samtidig så kan det være grunner til at sex ikke skjer hyppig lenger.Feks pga sykdom. Det har skjedd hos meg.Mannen min er syk og sex blir derfor ikke prioritert. Overskuddet han har blir prioriter som far,venn og ektemann. Sex har vi avogtil. Så jeg er glad jeg er voksen nok til å sette pris på ett forhold hvor sex er lite viktig.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #18 Skrevet 27. november 2010 Sex er det som skiller vårt ekteskap fra et sterkt vennskap. Vi er lidenskapelig forelsket, vi tenner på hverandre og vi har dampende het sex. Selv etter 14 år sammen. Så ja, det er veldig viktig!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #19 Skrevet 27. november 2010 Det er jo likevel viktig med sex, men i noen tilfeller så passer det ikke å ha sex på samme måte som man skulle ønske. Pågrunn av sykdom, småbarnsperioden osv. Jeg tror de fleste menn vil si at sex i et forhold er en bekreftelse på at de er en god mann og at de føler seg verdsatt. Men menn skjønner også at man ikke kan knulle rundt som kaniner år etter år etter år. En kvinne kan ha et annet behov enn sex for å føle seg verdsatt, og hun vil bli misfornøyd med forholdet om hun ikke føler seg verdsatt på den måten hun trenger. Og som allerede nevnt, hvis begge parter er enig om at sex ikke er så vesentlig i et forhold, da er det ikke noe problem. jeg og min mann har ikke sex ofte lenger. Kanskje 1 gang annenhver uke, av og til sjeldnere. Han ønsker selvsagt sex hver dag, men vet at det nytter ikke fordi jeg har ikke energi, lyst eller overskudd nå som jeg er småbarnsmor. Det tærer på samvittigheten min, selv om det ikke burde. Men vi skjønner begge to at det ikke er så viktig lenger at det må prioriteres. Vi er også voksne, men hvis du setter deg litt inn i biologi, kjønn og sex så vil du forstå at sex er noe vesentlig i et godt forhold. Men det er ikke alt. hadde min mann blitt lam fra nakken og ned, så hadde ikke forholdet blitt ødelagt. Så viktig er ikke sex, men jeg tror de fleste er enig i at et forhold hvor begge parter er i stand til det, så er sex en viktig del av forholdet. Det betyr ikke at man må ha sex hver dag. For noen holder det å ha sex en gang i kvartalet eller mindre. Det er forskjellig fra parforhold til parforhold, eller person til person. Jeg er er forresten ikke hun som skrev at hun jobbet på familievernkontoret. Men jeg har lest veldig mye om temaet.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #20 Skrevet 27. november 2010 Tror egentlig ikke at det er slik at sex var mer viktig i starten på et forhold, det handler vel mer om at man hadde mer lyst i starten på et forhold. Det seksuelle behovet forandrer seg over tid. Det betyr ikke at det ikke er viktig i en eller annen form.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #21 Skrevet 27. november 2010 21.22 burde vel ha fått med seg at det heter (og staves) Familievernkontoret, ikke Familie kontoret, etter 13 år. Føler jeg har litt trøbbel med å tro på den kompetansen hun påberoper seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå