Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 jeg bare lurte på hva som er normalt at de store barna (over 3 år) er ute på vinteren? hvor mange timer? hva er maks grense for å gå ut i forhold til minus? kan de barna som vil være inne? eller må alle ut? hvor lenge er dere ute om det foreksempel er -10? Hilsen mamma til en gutt hu synes er aaaaltfor mye ute i bhg når det er kaldt....
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Kan jo fortelle om rutinene i barnehagen vår selv om jeg ikke jobber der... I går var det 9 minus og kraftig vind, da hadde de vært inne hele dagen. Dagen før det var det 8 minus men nesten vindstille, da hadde de vært ute i ca 2,5 time. Men de hadde ikke hatt frilek i det hele tatt siden de var redd noen av barna ville stå for mye rolig og bli kalde, de valgte derfor å gå tur til skole/sfo og ta en runde innom skogen, da var de i bevegelse hele tiden og ingen hadde vært kalde da de kom inn igjen. Har en mannlig førskolelærer som avdelingsleder og han er over gjennomsnittet glad i å være ute (heldigvis), men jeg har aldri vært redd for frostskader osv, han passer godt på barna.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 det er jo forskelig fra bhg til bhg... kommer også ann på vindforhold og lingnede i forhold til -10. vi må i all fall ha de ut en tur og da er de ute max et par timer før de går inn til lunsj.. vi er mest ute på formiddagen nå av prktiske årsaker... de små er kanskje ute 30-45 minutter kommer ann på hvor kaldt det er, i minus ti er det sjelden vi tar de ut... da finner vi på alternative aktivteter slik at barna får et godt annnet tilbud enn å gå ut.. hvis barna absolutt ikke vil ut får de som regel være inne hos oss bar base bhg og det fungerer bra der.. men vi prøver å motivere barna til en liten tur ut slik at de får frisk luft ,noe de har godt av... men du kan jo bare si at gutten din skal sist ut og først inn.. bhg må jo høre på deg som mor, du er kunden og har alltid rett:) lykketil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå