Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Jeg har vært sykemeldt siden august, var 100% sykm i 2 mnd siden har jeg klart å jobbe 50%. Fikk virus på balansenerven og var veldig dårlig. I går fikk mld fra sjefen at han ville ta en prat og får igjen en telefon fra en kollega som forteller meg at de lyser ut en stilling som jeg har pr i dag til en ny avd vi skal i gang med i et fylke. Kan de si meg opp når jeg er sykemeldt? og jeg er jo i 50% stilling??
Fire småtroll Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Ja, de kan si deg opp når du er sykemeldt, men de kan ikke bruke sykemeldingen som grunn for oppsigelsen. Kan de begrunne oppsigelsen saklig spiller det ingen rolle om du er sykemeldt. Får håpe de bare skal utvide staben da, og at du ser spøkelser. Lykke til!
Gjest Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Du kan jo bli sagt opp, selvsagt. men ikke FORDI at du er sykemeldt.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 27. november 2010 Forfatter #4 Skrevet 27. november 2010 Jeg trodde det måtte gå 1 år med sykemld før det var lov..
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 27. november 2010 Forfatter #5 Skrevet 27. november 2010 Men hva kan da være en årsak til at man sier opp hvis det ikke er for at jeg er syk? jeg har klart budsjetter, jeg har ikke stjålet noe, har bare vært veldig syk og ikke kunnet kjøre bil. Og det skal inne innskrenkes for vi skal jo ha fler folk i ny avd?? Kan de si opp meg for så å ansette en ny i min stilling?
lille sprelle Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 De kan ikke si deg opp for å erstatte deg. Så lenge du faktisk til og med jobber så kan de overhode ikke si deg opp. Etter en viss tid, kan de ev si deg opp i den stillingen du ikke har vært i. Jeg tror det er 12 eller 18 mnd som er fristen. Sikrest info får du om du går inn på lovdata og sjekker arbeidsmiljøloven. Der står det så vidt jeg husker i klartekst. Lykke til!
♡ A & E ♡ Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Kanskje du finner noe her? http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78229
<3 mine søte små<3 Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 jeg har også vert sykemeldt siden aug/sept. fikk vridning i kneet. men jobber i en ia bedrift. og siden det jat kome en ny oppfølging av sm. har jeg ofte vert på møter med min leder. sist møte var det også en fra kommunen, ( HMS). en kan ikke bli sagt opp pga sm. men dersm du er vanskelig å erstatte, ikke opplyser om hva du kan jobbe med, ikke inretter deg oav. ikke møter til samtaler osv kan det være grunnlag. men jeg ville tatt kontakt med fagforenung hvis jeg var usikker.
<3 mine søte små<3 Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 off mange skriveleifer..... ! men men
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 28. november 2010 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2010 De første to mnd kunne jeg ikke kjøre bil, jobber som selger. Var lite jeg hørte fra jobben, ingen som fulgte meg opp på noen måte. Så jobbet jeg 50% etter det og gjør det nå også. Håper å være tilbake 100% i jobb fra 1 januar, skal igjennom mye prøver på sykehus til uken så jeg er også under utredning hos spesialister derfor vil de ikke ha meg ut i full jobb enda, før de har fått alle resultater.. Hva mer kan jeg gjøre? jeg stortrives i jobben, kundene setter pris på meg, men er det fordi jeg har vært syk så lenge? men de skal jo ansette fler pga ny avd, så merkelig hvis de nå skal si meg opp??!!
Gjest irismor Skrevet 28. november 2010 #11 Skrevet 28. november 2010 Ikke ta sorgene på forskudd, du har ikke fått levert noen oppsigelse enda. Så ta en prat med din sjef og ha eventuelt fagforeningen i bakhånd. Lykke til =o)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 28. november 2010 Forfatter #12 Skrevet 28. november 2010 Takk irismor.. det er sant.. men kjenner sjefen så vet vel hva jeg kan vente meg fremover ( og det som er vondt er at jeg ikke er helt frisk ennå og skal innlegges på torsdag så jeg trenger ikke en sånn arb.giver i tillegg (( og i tillegg er jeg alenemor, uff det kan bli litt mye. Jeg er organisert, så får vel noe hjelp derfra.
Gjest Skrevet 28. november 2010 #13 Skrevet 28. november 2010 Er også enig i at du ikke må ta sorgene på forskudd. Og blir det nødvendig med hjelp er det flott du er organisert. Kanskje sjefen kommer til å foreslå en annen stilling til deg?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 28. november 2010 Forfatter #14 Skrevet 28. november 2010 Ja da må det være som postbud eller noe hehe noe helt annet yrke.. han er ikke god. Men prøver å slappe av så får vi bare ta det derfra, de skal da få hvis de prøver seg!! Jeg har alltid stått på fra dag 1.. så føler dette veldig urettferdig hvis det jeg tror er utfallet etter 6 år-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå