Gå til innhold

Forbannede NAV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Er sååå fortvilet ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sååå forbannet nå at det er forferdelig.

Jeg hadde vert sykemeldt i 1 år i sept. og gikk da over på AAP. Det var jo da bare 60% av den inntekten jeg hadde hatt. Og da er det jo INGEN ting igjenn... i mitt tilfelle tapte jeg 8000 på det pr mnd :( Det merkes jo da selvsakt når man har lån og slikt. Etter det jeg har forstått hadde jeg rett da på foreldrepermisjon med den lønna som var før, og trodde etter all info fra NAV at det blir regent gjennomsnitt av lønnen man har hatt.... eller tar jeg helt feil?? De skal jo vite de 3 siste årenes inntekt og man skal ha jobbet 6 av de 10 siste mnd.

Fikk brev i dag fra nav om at jeg KUN har krav på det som jeg nå får i AAP penger per dag :( som er skarve 636kr per dag minus skatt.

Skal vi leve på dette, vil vi gå i underskudd hver mnd og ikke klare oss... vet ikke hva jeg skal gjøre nå.. det er forferdelig å deprimerende.

Enten må jeg ut i jobb når lillebaby er 6 uker eller så må sambo flytte fra oss... for vi har rett og slett ikke råd til dette.

Vet ikke hva jeg skal gjøre nå.... dette ser ikke bra ut :(

Hva kan jeg gjøre???

Dette ble kansje litt knotete skrevet men håper noen forstår....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier du ikke at du får det samme som du får i dag? Når går du ut i permisjon?

Forstår ikke alle reglene selv, men synes jo det virker rart om du skal få mye mer i permisjon enn det du gjøre før du går ut i permisjon.

Skrevet

Jeg skjønte ingenting av det der jeg, dessverre. men om du er sykemeldt så lenge, finnes det ikke en annen jobb du kan gjøre? bytte jobb? Omskolere deg?

Skrevet

Jeg har forresten ikke levert inntekts opplysninger for 3 år tilbake noen av de gangene jeg har søkt om permisjon. Jeg har alle tre gangene bare levert en dokumentasjon fra regnskapskontoret om hva jeg har i mnd lønn.

Skrevet

Per i dag får jeg AAP penger. Og det er jo igrunn KUN 60% av den inntekten jeg normalt sett har hatt. Så JA forventet faktisk at jeg sku få mer en de skarve pengene når jeg gikk ut i permisjon fordi det kun har gjeldt noen få mnd med AAP penger.

Trodde de sku regne gjennomsnittet av inntektene som har vert de 6 av de 10 siste mnd i og med at jeg ikke har noen jobb og gå til. Er arbeidsledig :(

Er vanskelig og forklare bare med og skrive :/

Skrevet

Er du arbeidstaker, beregnes foreldrepengene som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. NAV vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak.

Dette står på NAV sine sider, og de som går på AAP blir å beregne på lik linje som arbeidstakere etter som jeg forstod.

Så vil jo tro i ditt tilfelle da at du har mulighet for en egen vurdering siden du har hatt sykepenger i flere mnd enn AAP. Tror jeg hadde sendt en klage og satset på at det ordnet seg litt bedre.

Men hva er du sykemeldt fra hvis du er arbeidsledig? Kan det ha noe å bety?

Skrevet

slik er nå reglene en gang, dette står klart å tydelig på nav sine sider,

er derfor man anbefaler å ha livsforsikring som vil utbetale evt tap man har utover det året man er sykmeldt.

Skrevet

nr 3 kommer jo: Det er det jeg også har lest, men mener fortsatt at det ikke er riktig. For jeg er jo ingen arbeidstaker :(

En lang historie kort... jeg jobbet i sommerjobb og ble sykemeldt da av bekkenløsning og har siden vert sykemeldt :/

EnUndreneMor: Det står ikke klart og tydelig på nav sine sider desverre.... har lest opp og ned og i mente hele dagen. For etter all info man har fått tidligere virker jo dette feil :/

Men men.... er en uoverkommelig situasjon like vell.... og vet ikke hva man skal gjøre.... er så utrolig frustrerende ;(

Skrevet

Sorry for å måtte si det men sånn er livet.

Ble selv rævkjørt av NAV pga jeg ikke hadde rett på foreldrepenger fordi jeg jobbet 5 dager for lite! 5 (!!) dager altså.Og jeg hadde ikke noe jobb så jeg kunne ikke bare gå og jobbe i 5 dager heller. Vi fikk derfor bare 35 000 kr som gikk bort med engang. (babyutstyr og mat) Og etter det måtte vi klare oss med mannen sin lønn som da var på 14 500 i måneden. Ble et veldig stramt budsjett for å si det sånn. Men vi klarte det.

Men hadde noen fortalt oss at pappaen kunne tatt permisjon og jeg gått ut i full jobb så hadde vi gjort det for det var 1 år med mange bekymringer og tårer.

Skrevet

Mrs Bad: huff... er ikke no særlig når slikt skjer... Men her ser vi rett og slett at det ikke rekker med sambos lønn til alle regningene :(

Så håper og krysser fingre for at de har gjort en feil og at det sku være gjennomsnittsregning av de 6 beste av de 10 siste mnd.

Hvis ikke kan det se ut til at jeg blir aleneforsørker inntil jeg har fått meg en jobb og sambo kan gå hjemme med mini :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...