Gå til innhold

Bruker alle barn smokk eller tommel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått inntrykk av at alle babyer og små barn bruker smokk eller tommel.

Er det flere her med barn som ikke gjør/gjorde det?

Gutten vår var ikke interessert i smokk/tommel når han var nyfødt.

Han brukte smokk sporadisk i alderen 6 - 12 mnd., men langt fra hver natt. Han gikk over fra pupp til flaske når han var 6 mnd og prøvde ut smokken litt da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, min minste brukte ingenting - hun blir straks 3 år da, men har aldri hatt interesse for noe. Selv ikke da puppen ble pakket bort ved 8 mnd alder så tok hun smokken...

Skrevet

Nei største min brukte smokk på nyfødtintensiv, men etter at han fikk pupp brukte han kun den (som smokk)

Totten prøvde han ut i 5 mnds alderen og fant ut at puppen var bedre enn den og ....

De to andre bruker begge deler.... og takk for det :D

Skrevet

Nei, jenta mi brukte smokk fra hun var 4 mnd å i ca 14 dager :) Så ville hun ikke ha den lengre. Har aldri brukt tommel, men fikk pupp til hun var 1,5 år. Men kun morgen og kveld fra 8 mnd. Hun fikk ikke sovne til puppen.

Skrevet

Nei, jenta mi hadde aldri behov for noen av delene.

Skrevet

Jenta mi bruker to fingre hun (lange og ringfingern). Det har hun arvet etter meg og min søster. Har aldri ville tatt smokken. Vi har prøvd siden vi kom fra sykehuset, og prøver fortsatt litt innimellom, selv om hun snart er 14 mnd. hehe:p

Ulempen er når vi er ute og hun blir kjempesint fordi hun må ha votter på. Da får hun jo ikke brukt fingrene sine som smokk :P

Skrevet

Gutten vår bruker heller ikke smokk eller tommel.

Han har en kosefille (egentlig en gulpeklut =P) og en bamse, og that`s it.

Skrevet

ingen av mine unger har brukt smokk, tommel eller sutteklut eller noe...

de har kun brukt puppen de. hehe

Skrevet

nei - jakkesnorer og luesnorer var in en stund, men det var bare en periode.

Skrevet

Her i huset har jeg heller aldri fått frøkna til å bruke smokk. Må innrømme at jeg prøvde en periode, da jeg misunte alle de som bare kunne putte inn smokken for at barnet skulle bli stille;)

Har endel smokker liggende rundt, og nå som 14 mnd liker hun å leke med dem. Putte de opp i esker, tøflene våre eller alt annet hun finner. Men putter dem ikke i munnen da...., eneste munnen hun vil ha dem inn i er bikkja sin:)

Skrevet

Nei.

Nr.2 her har ikke brukt noe.

Det gjorde heller ikke jeg da jeg var baby.

Skrevet

Jenta mi på snart 16mnd har ikke brukt verken smokk eller tommel.

Hun brukte smokk 2 dager når hun lå på intensiven som nyfødt, men etter det så nektet hun å ta smokk. Ga opp med å prøve å få henne til å ta smokk når hun var rundt 5mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...