Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Jeg og min x har samværskontrakt etter vi gikk fra hverandre.. der har vi blitt enig sammen med megler at han skal ha gutten onsdag til torsdag og annen hver helg.. de to første årene skal jeg ha han på 17 mai og juleaften.. Nå kommer x og sier han angrer på dette for nå er det mye krangling om dagen og han var snill den gangen vi satt og skrev den men nå gidder han ikke være snill.. Avtalen gjelder til april 2012.. kan han ta kontakt med megler og nå gjøre om på den??
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Jeg kan ikke spesielle kunnskap om samværsavtaler, og det kan være regler som jeg ikke kjenner til som gjør at man kan ha et annet grunnlag for å endre kontrakten. Ut fra vanlige kontraktsrettslige regler, skal avtalen holdes slik den var ved avtaleinngåelsen. Dersom det har skjedd ting etter at avtalen er inngått, som påvirker mulighetene for å gjennomføre avtalen, kan man kreve en endring av avtalen. Det at han angrer på at han var "snill" under avtaleinngåelsen, er ikke nok til å reforhandle avtalen. Men husk; jeg sammenligner med helt andre avtaletyper enn det du har inngått. Han er i full rett til å kontakte megler for å høre om megler synes det er greit å endre på den, men megler kan ikke endre avtalen uten at du er enige i endringene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå