Gå til innhold

Hvordan klarer man seg som alenemamma....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med en følelse av at ekteskapet mitt ikke går lenger og at jeg over nyåret kommer til å ta ut en seperasjon....

Men det skremmer livet av meg :(

Vi har vært sammen i over 12 år, gift 6 år og har ei tulle på 2 år...

Og tankene om hun og jeg vil klare oss økonomisk, hvor skal vi bo, er kjempe skremmende...

Noen som har vært gjennom dette som kan komme med gode råd? Eller hva det nå må være.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke å legge skjul på at det er tøft. Veldig tøft til tider. Økonomisk sett er det mye hjelp å få som aleneforsørger. Stikk på nav, prat med dem å be om de nødvendige papirene. Søk i god tid da det ofte er lang behandlingstid. Bosted må dere jo eventuellt bli enige om hvem som skal overta der dere allerde bor. Er det du som må flytte så sett annonse i avisen så slipper du å følge med hele tiden.

Prat med mannen din. Jo mer dere blir enige om dere imellom, jo lettere blir hele prossesen. Hold på vennskapet å prøv å legge alle de vonde tingene bak dere for barnet.

Som sagt det er tøft alene, men du finner en styrke i deg selv du ikke ante du hadde. Du kommer til å klare dette. Er nå 6 mnd siden jeg ble plutselig alene (her var det hans valg mens jeg trodde vi var lykkelig) og først nå kan jeg si jeg virkelig begynner å ha det bra med meg selv. NÅ takkler jeg hverdagen å alt annet som blir kastet mot meg. De 6 mnd har vært trege, lange, å grusomme, men nå virker det som det har gått så utrolig fort. Er enda et stykke igjen før jeg er helt der jeg ønsker, men jeg ser lys i enden av tunnelen nå. Endelig :)

Husk at det er lov å gråte, lov å ikke være perfekt. Husvasken kan vente en ekstra dag om du er sliten å lei. Konsentrer deg først om barnet ditt. Alt annet kan vente. Dette klarer du vettu :). Nytt år nye muligheter :)

Ble litt langt desverre. Lykke til. Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...