Gå til innhold

Vaginal fødsel VS. KS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av den oppfatningen at KS er siste utvei, når man ikke har annet valg.

KS er en stor operasjon.

Vaginal fødsel kan man i forveien ikke spå om kommer til å gå bra eller om det kommer til å bli komplikasjoner. Men det samme gjelder da for KS.

men kvinner har da født barn i flere tusen år og nå har vi så godt helsepersonell på sykehusene at det er da ingen fare i å prøve i alle fall.

Men greit, dere som absolutt vil ta KS. Løp og ta det.. Men dere er ikke ekte kvinnfolk! Dere er feige!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du er feig som skjuler deg bak anonymknappen.

Skrevet

Du er feig som kommer med en slik påstand uten å signere med nick! Og hva så om en kvinne velger å ta KS fremfor VF? Hvorfor skal du legge deg oppi andres saker? Jeg syns forresten folk som utfører skrikekurer på barna sine er meget spesielle, men legger meg ikke oppi hva andre velger å gjøre! Og det er forresten ytterst få som velger å ta KS uten medisinsk grunn, men da er det som regel andre høygveiende grunner som verken du eller meg har noe med!!

Er det rart det er krig i verden?

Skrevet

HI:

Jeg har i utgangspunktet tenkt til å føde vanlig. Men jeg er masse plaget med ubehag i underlivet under samleie (og jeg har aldri født), og hvis jeg revner under fødsel, så vil jeg tvilsomt kunne ha sex igjen.

Jeg er egentlig ikke redd for smertene i seg selv, men for å få enda mer ubehag der nede enn jeg allerede har. Kommer til å snakke om KS med lege, og lufte tanken.

Hva kaller du meg?!

Skrevet

Haha, sa feiga bak anonymknappen. :D

Hadde du en litt for tøff fødsel, HI? Misunner du de som får ta keisersnitt? ;)

Skrevet

oh lord! finn på noe nytt å snakk om da, HI..

Klarer ikke provosere på et så utgått tema..

synd for deg at du ikke fikk invilget KS , men det skal da ikke gå utover oss. Bitre dame.

Skrevet

Herreminhatt !!

Uten at jeg har noen faktisk statistikk å forholde meg til vil jeg tro at minst 90% av alle ks er nødvendige !! Altså de MÅ utføres pga fare for enten mor eller baby.

Tror heller ikke alle skjønner hva det vil si å ha angst for å føde, inkludert meg... Angst må være heeeeelt grusomt !!

De som rakker ned på de med angst, tror jeg må forveksle angst med å være litt redd for ting... hvilket ikke er sammenlignbart !!

(Jeg mister hodet fullstendig av veps innendørs, og har andre den følelsen ved tanken på fødsel, så gode gud... hehe)

Så er den en liiiiiten prosentdel som tar ks av det jeg vil kalle "idiotiske" grunner; redde for musa si, sexlivet sitt, etc... samt de som er redde for å føde (ikke angst, men litt redde). DET synes jeg er tøv og bortkastete midler!! Men som sagt, desse er det så utrolig FÅ av !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...