Gå til innhold

Hvordan pynter du/dere peppekakehus?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger tips til noe litt mer lekkert enn seigmenn og non-stop :-p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er noen eks :)

 

* nisse og peppekakefigurer

* flat bomull til snø rundt huset evt på tak osv

* ulike figurer og ting til huset i marsipan

* melis til pynt...bruk gjerne konditorfarge til å variere med farger

* annet smågodter

* nisseslede

 

noe jeg kom på i farten :)

Skrevet

Har fire barn i alderen 1,5 til 9 år og det er de som pynter, det blir som det blir ;)

 

Jeg bruker farget melis, både blå, rosa, grønn og hvit. Så "kler" de huset med nonstop, melkerull, sukkertopper, div kakepynt (små sjokoladehjerter, sølvkuler, strøssel osv), seigmenn og div andre smått snop vi måtte finne på butikken når de er med å handler inn.

 

Setter huset på et serveringsbrett og pynter rundt med bomull (snø) et lite lommespeil (frossent vann) og masse små nisser og julefigurer. Setter også små juleting ungene har laget rundt huset, som kongler med glitter o.l.

 

Plasserer et par lykter med telys bakerst på brettet og lar det få hedersplassen i stua. Får masse skryt av gjester og ungene er kjempestolt over kunstverket sitt.

 

Vi har tradisjon med å knuse det og spise deilig støvete pepperkakehus på nyttårsaften :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...