Bolla med 2 små <3 Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 Hei! Gullet vårt er 4mnd, og sambo skal ta ut permisjon i hele desember. Jeg ammer fortsatt siden han er så liten. Hvordan blir det da? Tenker på med meg, for er arbeidsledig nå og må jo være hjemme til en viss grad siden jeg ammer. Kurs, dagpenger etc.. ? Er det noen som har vært i samme situasjon? Har vært på NAV flere ganger men får alltid forskjellig svar etter hvem som sitter i skranken, er veldig frustrerende at ingen kan gi et ordentlig svar :-/
Guttemamma75 Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Skjønner det sånn at du ikke har jobb å gå tilbake til? Er usikker på om du kvalifiserer til dagpenger ettersom man da må være reell arbeidssøker og kunne takke ja til 100% jobb/kurs/møter når som helst.. Ingen unnskyldning at du skal amme.. I tillegg er jo dette bare for en måned så jeg tror neppe du får dagpenger for denne perioden.. Det stilles mange krav fo rå kvalifisere til dagpenger, sjekk www.nav.no så ser du hva som står, ta gjerne kontakt med nav og forhør deg også.. Du kan fint være hjemme sammen med pappaen, men det blir selvsagt ulønnet... Skal du ha penger må du finne jobb og jobbe, burde jo ikke være et problem i disse juletider å finne seg en jobb på butikk f.eks...
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Kan du være hjemme når far har permisjon, da? Siden du ikke har en jobb, mener jeg? Far kan vel bare ha permisjon dersom mor går ut i jobb eller studier? Eller så blir det jo som hun over sier, at du kan være hjemme uten lønn
Gjest mphs Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Mor kan være hjemme i ferie eller ulønnet permisjon når far tar ut sine 10 uker med fedrekvote. Tror nok ikke du har rett på dagpenger under disse forutsetningene. Hvorfor tar han ut fedrekvoten allerede nå når du ikke har ferie eller lønnet jobb å gå til? Det hadde vært bedre for dere om han hadde tatt den ut når du var ferdig med den permisjonen du skal ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå