Gå til innhold

Neon som har hatt nesten 3-åring med brukket bein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har hatt gips fra tærne og opp på låret i fire uker. Vi fjernet denne på onsdag. Noen som vet når jeg kan forvente at han begynner å gå igjen? Nå går han veldig korte strekk når jeg holder han i handa, men jeg må nesten tvinge ham... Blir så sliten av denne bæringen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Min gutt, på snart 3, sitter med samme gips på benet nå. Er på fjerde uka, skal få fjernet den på mandag.

Men vi ble fortalt at etterpå skulle det gå seg veldig greit til, at han kom til å være litt skeptisk i starten, men skulle gå igjen veldig kjapt.

Vi har kanskje hatt litt feile forventninger - trodd at han skal opp å gå med det samme?

Stakkars gutten din. Hva sier han selv om saken?

Hva slags brudd har han?

Her var vi uheldig på akebrett. Han fikk foten vridd bakover og under akebrettet, noe som resulterte i et brudd øverst på leggen, under kneet. Huff, det har vært fire lange uker på lillemann.

Skrevet

Huff, stakars guttene våre :( Min gutt herjet i et puterom i bhg, resulterte i et brudd midt på leggbeinet.

Jeg trodde også han skulle gå med det samme:p Jeg skjønner jo at det er uvant, men han har alltid vært en tøffing så jeg er overrasket over hvor engstelig han er med dette benet. Han sier det ikke er vondt, men det ser ut som han sliter litt med balansen...

Får kanskje bare være tålmodig enda. Har vært det i fire uker, så dette var en nedtur :/ Lykke til med gutten din;)

Skrevet

Du må huske på at han ikke har brukt beinet på 4 uker, og sammenligner du beina hans ser du at gipsbeinet er mye tynnere.

Musklene blir jo borte fort når beinet ikke blir brukt.

Ta tiden til hjelp, han kommer til å gå mer og mer.

Hvis du hadde hatt gips i 4 uker, så hadde du sikkert brukt krykker en stund etterpå, du hadde ikke begynt å gå vanlig på beinet med en gang.

Det må trenes opp igjen.

Gutten her hadde gips i over to mnd, og den første mnd uten gips krabbet han mye. Han hadde hverken muskler eller balanse til å gå noe særlig.

Skrevet

Ja, det er vel kanskje det som holder igjen - balansen. De har jo faktisk ikke brukt musklene i det benet på ganske lang tid.

Håper det løsner for gutten din snart:) De er jo ikke så riktig små lenger, så skjønner godt at du blir sliten.

Min kar sier flere ganger for dagen: "å, æ glede mæ til å ta bort gipfen";)

Lykke til videre og god bedring!

Skrevet

UpsyDaisy:

Hvordan går det nå?

Går han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...