Gå til innhold

Lei av sure/sinte, grinete "svigermor-innlegg" her..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da et vellkjent fenomen, at svigermødre stort sett er kjerringer i starten?! Noen er ikke det bare i starten, men stort sett hele forholdet/ekteskapet. Men likevel!

Hadde selv min svigermor i vrangstrupen i starten, hadde hele svigerfamilien i strupa! Og satte meg da ikke ned og skrev hat innlegg om henne her inne av den grunn.

Beste løsning er å ta det opp med sin svigermor, enda det byr på krangel.

Har selv tatt opp med svigerfamilien hva jeg missliker i forhold til dem, og har fått samme åpenhet tilbake. Etter dette har jeg kommet godt over ens med svigermor og svogeren min. Svigermor ser jeg faktisk på som en venn nå, uenighetene har vi funnet en løsning på, og vi har begge gjort vårt for å komme over enns, for som jeg sa til henne; uansett hva, så må du vite at jeg går ikke i fra sønnen din, ikke før han kaster meg på dør.

Svigerfar kommer jeg halvveis over enns med, men han tanker så gammeldags (kvinfolk hører til på kjøkenet og i senga). Noe jeg ikke klarer å godta ved han, og han klarer ikke å godta at jeg sier imot han, men vi er da hygelige nok mot hverandre, og viser respekt av den grunn!

Det finnes ingen grunn til å sette seg ned her og svartmale sin svigermor/familie, uten å gi dem en sjanse til å forklare sin side av saken.

Hat meg så mye dere vil for dette. Men det er på tide å vokse opp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint for deg, men dette innlegget hjelper ikke for dem som har svigers som ikke er interessert i å kommunisere. Folk og familier er ikke akkurat som dere vet du ;)

Skrevet

Har du/dere i det heletatt prøvd å kommunisere? Er ikke et voksent menneske som ikke vil kommunisere med andre, kom ikke å fortell meg dette.

Og uansett, man svartmaler ikke andre på et forum slik, når den man svartmaler ikke får si sin side av saken. Er ikke modent gjort hvertfall!

Skrevet

Nå snakker jeg ikke for meg selv da det ikke er noe problem å kommunisere med svigers. Men synes det er passe naivt å tro at alle mennesker i verden er fornuftige mennesker som alltid klarer å se bortfra sin egen sak og ønsker å snakke for slik er verden dessverre ikke. Det finnes mange voksne mennesker som ikke vil kommunisere, bare se på alle barnefordelingssakene som går i stå kun pga den kommunikasjonen.

Dette er et anonymt forum og der vil det alltid være noen som kommer med sin frustrasjon. Så lenge HI er anonym og i tillegg skjuler identiteten til de hun prater om ser jeg ikke noe problem med det. Er jo bare å hoppe over de innleggene man ikke synes passer seg.

Alle mennesker med hodet på rett plass vet at det finnes to sider av en sak :)

Skrevet

Vel, om de som "sutrer" er så fornuftige som de selv fremstår, så bør de ikke gi seg, før kommunikasjonen fungerer. De skal trossalt ha med denne delen av familien sin å gjøre, resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...