Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #1 Skrevet 27. november 2010 vil ikke vise meg til samboer en gang, syns jeg ser helt jævlig ut!!! *tårer* Blir det noen gang bedre etter fødsel... vil ikke ende opp som en rosin!!! er helt knekt... hormoner i tillegg... hurra
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 Gå til legen og spør. Finnes remedier for å dempe strekkmerker.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Huff da! Slapp helt av. Strekkmerker er alltid en mulighet. Men de blir såvidt jeg vet blekere med tiden. Hold ut!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #4 Skrevet 27. november 2010 Noe må jeg gjøre, men er på overtid så hadde ikke forventet å få så mye, hadde bare litt men i de siste dagene har jeg blitt helt sprengt... heldig er de som slipper, dette er ikke noe gøy, unner ingen å se slik ut altså=( Takk for støtte!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #5 Skrevet 27. november 2010 Du er helt sikkert helt nydelig! Prøv å se på det som et smykke på magen, et minne om det store at du har båret fram et barn.. Jeg vet det er vanskelig, men prøv!!! Og mannen din bryr seg garantert ikke, dessuten får menn også strekkmerker, så det så. Smør deg inn og plei deg selv, og trøst deg med at de blir helt bleke i fargen etterhvert, og neste sommer kan du sole deg litt, og så er de nesten usynlige. Hilsen med-strekkmerke-søster!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Du er helt sikkert helt nydelig! Prøv å se på det som et smykke på magen, et minne om det store at du har båret fram et barn.. Jeg vet det er vanskelig, men prøv!!! Og mannen din bryr seg garantert ikke, dessuten får menn også strekkmerker, så det så. Smør deg inn og plei deg selv, og trøst deg med at de blir helt bleke i fargen etterhvert, og neste sommer kan du sole deg litt, og så er de nesten usynlige. Hilsen med-strekkmerke-søster!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 nei han bryr seg ikke, men det gjør dessverre jeg. Skal prøve å tenke som du sier =) Fikk du og en nedstemt reaksjon da dine strekkmerker kom??? Håper jo at lille gullet får meg til å bry meg mindre om det... et barn er jo absolutt vert strekkmerker, men jeg sliter med kroppen fra før, og tror ikke jeg orker tanken på strender og svømmehall lengre... men får vel prøve å gjøre noe med problemet. Godt med trøst! lurer på om man blir stram i huden selv om huden har strekt seg? vet dere noe om det?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 Om de er røde, så forsvinner de så og si totalt veldig fort.. Er de lilla, som mine var, vil du ha de resten av livet, men de vil bli mindre og blekere. fikk strekkmerker over begge beina fra ankelen til rumpa, begge hoftene, magen til rett over navlen, begge puppene.. Men mannen min skulle ta noen bilder av meg, så sa jeg pass på så du får en vinkel som gjør at strekkmerkene mine ikke synes så godt. Og han: Hvilke strekkmerker? Knipset noen bilder av meg og viste de på storskjerm i stua etterpå.. Kunne ikke se et eneste merke.. Men ser de tydelig selv da.. Men er nok værre for meg enn det er for andre å se på. Hold ut! Smør deg inn og kos deg med bebisen når h'n kommer.. Det kalles dessuten for kjærlighetsmerker
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #9 Skrevet 27. november 2010 De er røde men de største er helt hvite... hva skjer med de??? Tusen takk for svar! ja jeg får vel ett annet syn på det når jeg får babyen i armene mine, er jo det som betyr mest, og ikke hvordan jeg ser ut, men herlighet så jeg ramlet ned i kjelleren etter å ha studert mitt eget ytre... er jo vondt å føle seg helt vrak... vil jo gjemme meg bort. Ja man ser vel ting best selv. Kjærlighetsmerker, det var jo ett søtt navn;)
Gjest Skrevet 27. november 2010 #10 Skrevet 27. november 2010 Mange av strekkmerkene mine har forsvunnet helt, så det er godt mulig at det blir bedre med tiden Dessuten blekner faktisk de som ikke forsvinner. Og så blir man jo venner med dem etter hvert også. Men jo, jeg var også lei meg da strekkmerker plutselig over natta dukket opp.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #11 Skrevet 27. november 2010 Huden har jo viet seg ut så mye som bredden på alle strekmerkene tilsammen, men klart den trekker seg mer og mere sammen etterpå! Etter et år var jeg ca normal igjen, bare litt løsere liksom. Så ja, man må jo bli litt glad i dem! Hvor høyt opp på magen går dine, HI? På meg syns de ikk emed en litt høy truse, trøster meg med at det er in med 50-talls truser, he he! Men det er lov å bli lei seg så klart, jeg ble ogs det, ingen i min familie hadde fått det, så følte meg litt ekstrauheldig! I tillegg får man jo lese at alle får det - men s har tilfeldigvis ingen av mine venninner fått det, og da er det ekstra surt.. SÅ, vi får trøste oss med hverandre!! Vi fortjener ikke å la oss selv tenke stygt om noe så naturlig, og med et så vakkert resultat... Klem!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #12 Skrevet 27. november 2010 Smør godt med fuktighetskrem, også kan du gå til legen og prate med h*n, mange kremer som kan dempe strekkmerker, så de ikke synes så godt Forstår deg godt jeg, har altid slitt med strekkmerker jeg, har for stramm hud, så bare det å gå opp 3 kg tilsvarer "rosin-efekten" på meg, nå er jeg gravid i 27 uke, og har røde streker over alt på kroppen. Vi må nok bite tennene sammen. Ei venninne av meg fikk en del røde og hvite (nesten sølv aktige) strekkmerker når hun gikk gravid, startet å trene en stund etter fødselen, for å stramme opp igjen, og nå kan man kun se tre veldig små strekkmerker på magen hennes, håper jeg er som henne!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #13 Skrevet 27. november 2010 Tusen takk for svar alle sammen, det hjelper å lese at det nok blir bedre og at jeg ikke er den eneste som tar/tok det så tungt. Mine strekkmerker rekker 5 cm over navlen. jeg har smurt meg fra 3 mnd men fugtighetskremer og oljer. olje på natta, da det er så kliss. Lurer på om det har hjelpt, føles ikke slik, men kanskje det hadde vert verre viss jeg ikke hadde smurt meg, hvem vet! Jeg vil prøve å stramme opp, var redd det ikke var mulig, løs hud som henger utenfor trusen var det jeg så for meg, men man tenker jo alltid det verste, men håper vi slipper det, dere! Ha en fin dag Klemmer fra HI
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #14 Skrevet 27. november 2010 Noen bare får de. :/ Selv hadde jeg allerede noen få strekkmerker på magen, en god del på lårene (har jeg hatt siden 8. klasse) og til og med et par ørsmå på overarmen før graviditeten. Det er fordi jeg har gått veldig fort opp og ned i vekt grunnet spiseforstyrrelser tidligere. Da jeg ble gravid blusset magen min opp og nå er den så og si dekket av strekkmerker (bare uke 25..), og de går fra midten til bak på ryggen (vel sidene). Ikke noe særlig gøy med andre ord. Jeg har aldri vært noe glad i å gå i bikini, selv ikke da jeg ikke hadde strekkmerker andre steder enn på lårene, men for å være ærlig er jeg OK med disse strekkmerkene, de kommer fra graviditeten og jeg vet jo at jeg veldig enkelt får dem av en eller annen grunn som har med kroppen min. Nå var det ikke planlagt fra min side å bli gravid, men det er jo en etterlengtet ting for mange, og nå er jeg kommer til ro med det og gleder meg til neste år. Og de blir mindre synlig med tid..
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #15 Skrevet 27. november 2010 Mens jeg var gravid gråt jeg over strekkmerkene, jeg syntes jeg var verdens styggeste, og nesten hatet babyen fordi den "ødela kroppen min". Nå syns jeg strekkmerkene mine er ordentlig fine, særlig de på magen. Jeg har merker på magen, lårene og rumpa, men jeg har aldri følt meg deiligere og mer sexy enn nå, hehe 13,5 mnd siden fødsel, og merkene har blitt veldig lyse. De var knallrøde, men det gikk seg til ganske fort. De synes veldig godt enda, fordi de var så dype og brede, men som sagt: Jeg syns de er kjempefine. Vakre! Jeg er alenemor og har hatt noen one-night-stands, i tillegg til at jeg nå har funnet meg en "kjæreste", men jeg har aldri fått noen kommentarer på strekkmerkene. Hvis jeg selv har kommentert dem, har jeg alltid fått "Javel, og så?" til svar, så det er tydelig at menn ikke bryr seg Magen min er forresten helt flat igjen (det tok 2,5 mnd), selv om den var så stor at det var like før jeg fikk en egen postkode Jeg er sikker på at du er helt nydelig, HI, og jeg tror nok at mannen din syns du er den mest sexy kvinnen i verden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå