Gå til innhold

Flere som har hudfliker under armene? Har dere PCOS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i 10-12 års alderen. Tror det begynte som en slags vorte/kvise? I hvertfall en klump av noe slag. Nå, gode 15 år senere, har jeg det som best kan beskrives som hudfliker under den ene armen. Altså i armhulen. Der hvor en har deodorant på...

Ser ut som et lite krater av huller og humper om hverandre. Ikke særlig stort i diameter. En halv cm, kanskje?

Som sagt ikke så stort, men like fullt sjenerende. 

Har PCOS. Før jeg fikk diagnosen leste jeg listen over symptomer, og hudfliker under armer og på hals er et av dem. 

Andre med slike sjenerende huller?

Har dere PCOS?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. nei kan ikke si jeg har noe sånt.. Jeg har ingen andre symptomer en tendenser til økt hårvekst,alltid kalde hender og føtter, manglende menstruasjon.

Har hørt at kvinner med pcos kan oppleve mange hevelser rundt bløtvev som munnhule over øyne og ører.

I USA mener spesialister på feltet at pcos er en autoimmun sykdom, der kroppen reagerer negativt på progeresteron og østrogen. Kvinner der blir behandlet med Metforminlignende preparater! Der er det ikke annbefalt Diane som behandling.

Det blir som kortison. Funker mot symptomene men hjelper ikke til på tilstanden i sin helhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...