Gå til innhold

Tips om OK sted å bo rundt Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Oslo sentrum med barn og vil ut av byen til mer landlige omgivelser og til rekkehus/enebolig. Noen som har tips til hyggelig sted å bosette seg i pendleravstand til Oslo?

Er ikke interessert i å bo i nabolag dominert av ikke-vestlige innvandrere, som for eksempel Fjell i Drammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor på Greverud i Oppegård kommune, her er det ganske så landlig og veldig barnevennlig og hyggelig:) 20 min med toget fra oslo s, så akkurat passe avstand synes vi! Andre alternativer i nærheten er Ski eller Kolbotn.

Skrevet

Vi flyttet akkurat til Haslum i Bærum. Det virker kjempekoselig her. Rolig og vennlig. Det er på Kolsåsbanen når den åpner igjen . Foreløbig er det 30 min med buss til Majorstua. Har bare sett nordmenn!!

Skrevet

Ski er en fin plass.

Bøleråsen er kjempe fint. Det er sentralt i forhold til skoler og barnehager.

Går buss til ski to ganger i timen. Kun 25 min men tog til Oslo.

På Bøleråsen trenger ikke barna å krysse en eneste veldig trafikert vei for å komme til skolen før de begynner på Vidregående.

Skrevet

eller om du drar andre veien mot Fetsund, Aurskog Bjørkelangen, kort vei til byen og veldig fint og trygt ..

Får mye og bra hus for pengene den veien.. anbefales

Skrevet

Kan også anbefale Haslum i Bærum, bodd her i 11 år.

Skrevet

Hva mener du med kort da?

hjelper det å få mye hus for pengene om du bruker veldig lang tid på å reise?

Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen! Nå har jeg lagt inn disse forslagene som søk på Finn, så blir jeg kanskje litt mer kjent med spesifikke boligmarkeder rundt Oslo : )

Skrevet

Vi bor i Ytre Enebakk,landlig,barnevenlig og sentral. Mannen min pendler hverdag til oslo og syns det er helt greit.Går buss en gang i timen til oslo og lillestrøm. Ski er også rett rund hjørne.Vi trives kjempe godt her.

Lykke til med boligjakten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...