Gå til innhold

Lærere til mitt yngste barn er på facebook, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk lyst og legge henne til som venn da jeg synes hun er en fantastisk person og vi har god dialog skole-hjem, men blir det feil og legge henne til som venn?? Vil ikke gjøre det før jeg er litt mer sikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som lærer selv kan jeg si at jeg syntes det hadde vært vanskelig hvis noen hadde lagt meg til. Derfor har jeg to kontoen. en jobb og en privat. Spør du henne er det ikke sikkert hun føler hun kan si nei, selv om hun kanskje har lyst. de fleste vil skille jobb og privatliv...

Skrevet

Ja, jeg synes det blir feil. På fb er hun privatperson, overfor deg er hun lærer og profesjonell. Selv om det er godt mulig at hun også liker deg svært godt, så synes jeg ikke du skal presse deg på henens privatsfære. Det kan komme til å sette henne i en ubehagelig situasjon. Vent i alle fall til hun ikke lenger er ditt barns lærer.

Skrevet

Jeg er lærer og avviser elever og foreldre til elever jeg har. Jeg er privat på Facebook og ønsker ikke å blande jobb-meg med privat-meg. Har ikke noe så skjule i så måte, men orker ikke å måtte passe meg for hva jeg skriver i tilfelle foreldre skulle rynke på nesa av det.

Du kan legge henne til, men vær forberedt på en avvisning

Skrevet

Da skulle jeg nok vært en veldig god venn utenom skolen. Ellers er det lett for en lærer å føle at hun mister privatlivet sitt. Jeg har for eksempel sjefen min og endel kollegaer på facebook, men har laget limited profile på dem, slik at de ikke ser veggen min.

Skrevet

Jeg er lærer og svarer nei på alle friendsforespørsler fra elever og deres foreldre. Vil skille mellom jobb og privatliv, uansett hvor godt jeg liker dem.

Skrevet

jeg jobber i barnehage, og jeg har takket ja til de som har adda meg.

Vi som jobber i skole og barnehage skjønner vel at vi har et privatliv også, så jeg syns det er helt ok jeg da.. men jeg adder ikke foreldre, de får adde meg ;-)

Bare prøv å add læren du...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...