Mammat3små Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 hadde hasteKS forrige lørdag, noe som ressulterte i en nydelig liten gutt, men tap av en litter blod og ei livmor som revnet :/ Men så er det det.. jeg har en datter fra før av, å vi bor alene, så pga KS, så er vi jo "fanget" her i 2.etg siden jeg ikke kommer meg ut med vogn osv.. Men altså.. jeg mener å ha lest å hørt at etter KS så kan man ikke løfte tyngre en barnet på 3 mnd.. mens nå er det 2 stykker som mener det er bare 14 dager....? Hva er egentlig riktig "fasit" på dette? føler meg som en ussel mamma når jeg ikke kan løfte opp jenta på 13 kg når hun f.eks faller eller noe :/
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 26. november 2010 #2 Skrevet 26. november 2010 Er det ikke 6 uker da. Jeg mener det er det. Nå har ikke jeg tatt ks men er det jeg har lest iallfall. Har søkt om ks selv så har undersøkt litt om det.
Rapunzella Skrevet 26. november 2010 #3 Skrevet 26. november 2010 6 uker er det. Faren for at muskelfibre revner er stor disse ukene, så vil absolutt anbefale at du er forsiktig. Faller eldstejenta kan du jo prøve å sette seg ved siden av og hjelpe henne opp, uten de store løftene. Lykke til i alle fall, og 6 uker går nokså fort ;-) Ville forresten ikke ha valgt ks om jeg hadde hatt valget selv, men når vi ikke får noe valg må vi gjøre det beste ut av det. Men definitivt en tøffere påkjenning for kroppen enn en normal fødsel...
Nagilimia Skrevet 26. november 2010 #4 Skrevet 26. november 2010 Skjønner følelsen Du får prøve å trøste nede på gulvet i stede. Sånn er jeg heldig for jeg kan forberede han vi har fra før, litt gradvis når det nærmer seg ks. Min jordmor sa: Vær meget forsiktig de 2 første ukene. Ikke løft tungt i 6 uker fremover, men du kjenner nok selv hvor grensa går. Kanskje det er der missforståelsen oppstår? Synes du bør prøve å alliere deg med noen. Sikkert mange som har lyst til å hjelpe deg, hvis du bare tør å spørre
Rapunzella Skrevet 26. november 2010 #5 Skrevet 26. november 2010 Jeg kjente ikke hvor grensa gikk, kjente meg helt fin, og glemte meg... Dyttet vognen i oppoverbakke og ødela noen muskelfibre. Etter det passet jeg veldig på til de 6 ukene var gått. Husk at store deler av magemusklene er skåret over og så sydd sammen igjen.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Jeg var i toppform etter mitt hastekeisersnitt begynte bære litt tynre etter 4 uker. Har gått strålende.
flashdancepants Skrevet 27. november 2010 #7 Skrevet 27. november 2010 Og jeg sier det igjen: 2 prinsesser er et kjempestort forum-troll! Blææ!
sandra84 Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 6 uker fikk jeg beskjed om da jeg hadde ks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå