Gå til innhold

Går utover ammingen for enkelte

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker på denne delingen av permisjon. Jeg og min mann tenker på å få nr 3. Men for å ikke tape penger og at barnet ikke må begynne veldig tidlig i barnehage må jeg gå tilbake i jobb allerede når barnet er 3 - 4 mnd pga av at mannen er sjømann og er 4 uker på og 4 uker hjemme. Ser nesten ikke poenget med å venne barnet til brystmelk bare for å venne det av igjen (pumping går ikke, har prøvd med de to andre barna) Vi blir vell litt som de i USA går rett på morsmelk erstatning. ja ja..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan fullamme til barnet er 3/4mnd. Da kan barnet uansett begynne med litt velling eller grøt. Du vil få ammefri fra jobb og kan amme morgen / kveld / natt utenom arbeidstid.

Og om det blir så vanskelig å få til (gitt at du får melk til barn nr.3) så har dere kanskje nok med de to barna dere allerede har

Skrevet

Hvordan tvinger permisjonstredeling deg til å gå tilbake i jobb etter 3-4 måneder?

Skrevet

Ja, klart, om det går utover amming er det selvfølgelig naturlig å tenke at en ikke har kapasitet til ett barn til.

Skrevet

Når man i utgangspunktet er negativ og ikke klarer å tenke utenfor boksen så har man kanskje ikke så mye kapasitet. Du har rett i det

Skrevet

Fordi man er negativ til tredelt foreldrepermisjon?

Skrevet

en som er sjømann har ikke rett til permisjon i fra jobben sin. de må ta permisjon mens de har fri. Kan ikke ta fri 12 uker i strekk Eller dvs da taper de masse penger siden lønnen de har utbetalt mens de har fri har de jobbet inn mnd før. kapasitet til å få flere barn har vi. Har god økonomi og gode jobber begge to, men er litt irriterendes det her med lovbestemt inndeling av permisjon. Er jo ikke verdens undergang å ikke amme heller. Og ingen tvinger meg til å gå så tidlig tilbake til jobb er bare snakk om hva man er villig til å ofre av penger og tid hjemme.

Skrevet

Innlegget til HI gir uttrykk for å være negativ til det meste ihht. det eventuelle tredje barnet og det fins mange gode løsninger om man bare planlegger litt (som feks. å spare penger slik at man kan ta ulønnet perm. betaler man for det selv så kan man også selv legge opp permisjonsløpet uten at AS Norge blander seg inn i det).

Og det fins løsninger på amme-spørsmålet.

Ser man bare det negative og ikke klarer å finne det positive og finne gode løsninger så er man kanskje heller ikke klar for flere barn

Skrevet

Jeg forstår deg. I motsetning til alle andre som tilsynelatende er for at far skal tvinges til å gå hjemme i 12 uker

Det er himla irriterende at myndighetene skal bestemme hva vi skal gjøre med våre foreldre penger.. Det burde være fullstendig fritt.. Eneste jeg synes skulle være lovpålagt er lønnet permisjon til far de 2 ukene etter fødselen. Da mor trenger litt ekstra hjelp.

Det blir kluss med ammingen... Og det synes jeg er dumt siden Norge har sånn ammepress..

Skrevet

For meg høres det ut som det er mest deres eget valg om du ikke forsøker amming, og knappest noe du kan skylde på staten for. Og det er jo helt greit.

Skrevet

Det er vel bare gi pupp morgen og lære ungen spise mat. Den trenger da ikke pupp hele dagen når den er over 7-8 måneder. Syntes da pappaen skal få være hjemme også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...