Gå til innhold

Mye dumskap i barnehagene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det gjelder påkledning - og annet....

Iallefall hvis man ser på alle innleggene som omhandler dette.

Jeg syns det er skummelt hvor lite samvittighet og hvor lite hodet blir brukt i mange tilfeller. F.eks dette med sherrox i minus 6 grader, hvorpå barnet fikk misfargede føtter!! Det er jo bare ikke greit.

Mange barnehager har langt å gå på kvalitetssiden. Listen over rare ting som blir gjort i barnehagene er jo endeløs hvis man oppsummerer månedens "barnahageinnlegg" her på dib. Pluss alt det jeg hører fra venninner, og ser selv som kolleger i barnehage.

Jeg skjønner godt at mange kvier seg for å sende barna i barnehage, jeg. Jeg jobber selv i barnehage, og jobber hardt hver dag for å gi barna en best mulig dag på alle måter. Min måte er at jeg veldig ofte tenker "hvis dette hadde vært mitt barn....." Jeg er ikke perfekt, og jeg vet at MANGE gjør jobben sin så inderlig bra.

Men mange har lang vei å gå før de kan si at de utfører en samvittighetsfull jobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er på sånne sider som dette at dritten skrives ned og ikke alt det daglige flotte som skjer i de fleste barnehager :)

Skrevet

Her er det vel foreldrene som har feilet om de sender ungen i bhg med cherrox.

Skrevet

De fleste barna (ihvertfall i vår barnehage) har både cherrox og vintersko liggende, så er det de ansatte som ser an været.

Skrevet

Cherrox er jo like fora som vinterskoa.. Pluss det harde laget uttapå holder føttene tørrere... Sånn føler jeg det med min unge, han kommer hjem tørrere og varmere på bene enn når han går i de typiske vinterskoa sine... Være nøye på kvalitet.

Skrevet

Man forfryser ikke tærne av å gå i cherrox i minus 5 grader altså:)

Hvis foreldrene ikke vil at ungen skal ha på sherrox, så får de da sørge for å ikke ha cherroxene der!!!!

Det er sikkert mye dumskap i barnehagen, men jammen er det mye dumskap hos froeldre også. F.eks froeldre som synes ull er tull uansett - de klarte seg fint med bomull da de var unge, så da får deres barn også gjøre det. Eller de som vil at barnehagen skal skifte fra vanlig klær til ull når de skal ut og så tilbake til vanslige klær igjen etterpå - slik at ungene får brukt alle de fiiiine klærne som mor har kjøpt! Eller de som mener at det er banrehagens jobb å pusse tenner på ungen fordi froeldrene ikke orker den kampen selv. Eller foreldre som ikke sender med utedress fordi de ikke VIL at ungene skal være ute. Eller som krever at barna deres skal få frokost ser vert i barnehagen - selv om de kommer leeeenge etter at frokosten er avsluttet. Eller som ikke gidder å smøre solkrem på ungene om morgenen, får det kan da barnehagen gjøre. etc etc et!!! Listen kunne vært laaaang her også!

Skjønner ikke hva du vil med dette innlegget fitt. Hvis det er så forferdelig å jobbe i barnehage eller ha ungene sine der. Hvorfor er du og barnet ditt i barnehage da?? Det måtte jo da vært mye bedre for deg å velge en dagmamma eller aller helst; vært hjemme med barnet ditt??

Skrevet

Ja, det kommer jo frem mye dritt om barnehagene her, og det er viktig å understreke at veldig mange gjør en strålende jobb med barna våre!!

Jeg syns det er de ansattes oppgave å velge de skoene som passer best til været. Foreldrene har IKKE feilet her. Man kan jo ikke ta diverse sko og klær frem og tilbake i hytt og pine, selv om jeg vet med sikkerhet at mange gjør det fordi de vet at det er mange rare kleskombinasjoner ute og går.

Jeg må dessverre også gjøre det i vesla sin barnehage, for å sikre meg best mulig mot påkledningsdumhet.

Skrevet

Cherrox puster ikke, og de blir fort kalde på bena.

Er ikke anbefalt å bruke under -5 grader.

Skrevet

skjønner ikke hvor du heller vil med innlegget ditt, jeg!

Og jeg har IKKE SAGT AT DET ER FORFERDELIG å jobbe i barnehage.

Og jeg har IKKE SAGT AT DET ER FORFERDELIG å ha barnet mitt i barnehage.

Men jeg står fast på at mange barnehager har mye å strekke seg etter. Det tror jeg mange er enige i.

OG jeg er enig med deg i at det kan være utrolig mye dumskap fra foreldre også. Noe jeg ikke har opplevd i det hele tatt der hvor jeg jobber nå. Helt utrolig, men foreldrene er bare fornøyde og krever svært lite "snålt" av oss:-)

Skrevet

Er glad jeg ikke har barnet mitt i din bhg HI. Er også glad for at jeg ikke er kollegaen din.

Stiller meg heller spørrende til hvilket menneske du er.

Hilsen førskolelærer som også jobber i bhg.

Skrevet

JEG stiller meg spørrende til hva slags menneske DU er, som kan si det du sier til meg. Helt snålt.

Føler du deg truffet på noe vis ? Det tror jeg. Det er bra å sette seg høye mål, vet du, å ikke slå seg til ro med at halvveis er bra nok. Man må innse at der det er mennesker, der feiles det. ¨Sånn er det bare. Vi kan alltid bli bedre.

Hilsen førskolelærer som jobber i barnehage.

Skrevet

Jeg er strålende fornøyd med barnehagen vår på alle mulige måter =) Det er 100 barn der, men det er full kontroll der, og jeg har egentlig ikke en eneste ting å klage på.

Det eneste som irriterer meg der er at mange foreldre ikke navner klærne på barna, men bare tar med seg ting hjem som ligner deres, driter i at det står et annet navn i den tingen de faktisk tar med seg, og vips så mistet vi noe som vi selv må erstatte. Overhodet ikke barnehagens feil, vel og merke...

Skrevet

en hårsår barnehageansatt her....? Kan virke sånn. Er det ikke vår oppgave å tilgodese barn og foreldres behov på best mulig måte ? Jeg syns vi skal være ydmye ovenfor dette, istedet for å spy ut denne agressjonen i tide og utide! Vi passe barna deres, det viktigste foreldrene har i livet. Det er ikke lite!

Skrevet

Hehe huff! Enten har du en dårlig dag eller så er du bare litt mindre smart..

Ser du ikke at du snakker rundt deg selv?

Du irriterer deg over alle de ansatte i bhg som ikke har peiling..

Men du innrømmer (heldigvis) at du ikke er perfekt selv..

Selvfølgelig skal vi hele tiden jobbe for å ha best mulig kvalitet over arbeidet våret med barn! Og vi har laaang vei å gå..

Men hva med d sinnet og raseriet over uvitende barnehage personell..når du selv sier du ikke er perfekt??? WHAT?

Har ingen andre enn deg selv lov til å feile da eller??

Skrevet

syns du har tolket innlegget mitt på en rar måte. hvor får du sinne og raseri fra ?? jeg er hverken sinna eller rasende, hehe:-) Hun som svarte over meg, derimot, har litt sinne på lager.

Måten du formulerer deg på gjør det litt vanskelig å se hvor du vil hen. hva vil du har svar på ? Er det det at jeg irriterer meg litt over kolleger rundt om ? eller det at jeg selv vet at jeg gjør en veldig god jobb ? ser ikke helt problemet her.

Jeg er faktisk både mor og barnehageansatt! Jeg ser og har sett begge deler, derfor er det vel neppe mer enn en erkjennelse at det blir begått mye dumskap.

Skjønner heller ikke hvorfor du nedlater deg til å kalle meg dum.

Skrevet

JEG stiller meg spørrende til hva slags menneske DU er, som kan si det du sier til meg. Helt snålt.

Føler du deg truffet på noe vis ? Det tror jeg. Det er bra å sette seg høye mål, vet du, å ikke slå seg til ro med at halvveis er bra nok. Man må innse at der det er mennesker, der feiles det. ¨Sånn er det bare. Vi kan alltid bli bedre.

Hilsen førskolelærer som jobber i barnehage.

Se her...dette har du skrevet selv HI. Om jeg føler meg truffet? Eh..?? Hvorhen, for hva? Jeg vet jeg gjør en god jobb, men jeg er et menneske som alle andre, og derfor gjør jeg feil som alle andre.

Men det du sier er at det er så mange barnehageansatte som ikke har peiling, eksempelvis på klær. Fordi at cherrox på barna når d er så mange minus grader er bare ikke greit! Dette er tydeligvis blitt gjort av en person som ikke visste bedre.. altså: Hun gjorde en feil...

Men slik du legger d frem så er det DU som har peiling og svaret på hvordan ting skal gjøres for å få best mulig kvalitet over bhg.. selv om du innrømmer at du bare er et menneske og har lov til å feile..Hvorfor hadde ikke cherrox woman lov til å feile, uten at hun skal bli stemplet som en ansatt med for lite kompetanse?

Jeg skjønner at du har sett litt av hvert, fordi du er mor og ansatt i bhg.

Tror du må dra opp til fagstoff fra førskolelærerutdanningen å finne fram noe som overbeviser om at du er en førskolelærer!

Kvalitet i barnehagene idag dreier seg ALLER minst om den slags problemer, som hvilke klær barna har på seg osv.

Jeg føler meg overhodet ikke truffet på noen som helst måte. Jeg gjør en fantastisk jobb i bhg. (d er du dessverre ikke alene om).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...