Gå til innhold

Pinnekjøtt - hvilket merke er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pinnekjøtt koster jo fra knappe hundrelappet og mot minst 300 kr pr kg. Får man det man betaler for? Skal ha altof rmange mennesker på pinnekjøtt juleaften og tenker det hadde vært fint å sluppet å kjøpe kjøtt til 300 kr kiloen. Hva slags kjøtt er godt og hva er ikke godt?

Har vel i løpet av min pinnekjøttkarriere kun smakt dårlig pinnekjøtt en gang, om det var tilbredelsen eller dårlig kvalitet på kjøttet aner jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkenavnene husker jeg ikke, men du ser forskjell... jeg foretrekker røkt, og det skal være kjøttrikt og med lite hvit guffe på. Behøver ikke opp i de drygeste prisklassene, men et stykke opp fra dem du nærmest får kastet etter deg.

Skrevet

Det er jo mange som sverger til eldhusrøykt pinnekjøtt, og det er dyrt.

Selv bruker jeg pinnekjøttet fra Gilde, og syns det er best. Kommer i 1kg pose, koster 169kr på mega, og 94,50 på rema 1000, akkuratt samme pinnekjøttet, så lønner seg absolutt å kjøpe på rema 1000.

Skrevet

Liker også røkt best. Får kikke litt på de forskjellige merkene. Men det bør vel også være litt fett pga smaken?

Skrevet

Bjorli lam er utrolig godt :) Vi bruker å kjøpe det på Obs, men om man får tak i det over hele landet vet jeg ikke. Mye kjøtt, passe fett og salt. Om man kjøper rimelig ribbe m/lite kjøtt må man ha mer. Kjøper du litt dyrere så trenger du mindre ;). Bjorli pinnekjøtt er litt dyrt men verd hver krone.

Skrevet

I fjor kjøpte vi både et dyrt (tror det heter Smedhaugen eller noe) og et billig (Gilde sitt). Av disse to var det forbausende nok Gilde sitt som var mye bedre enn det andre, så det blir nok dette vi går for i år også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...