Gå til innhold

noen som har det som meg ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er sliten heeele tiden selv om jeg sover mange timer. vanskelig med å sovne på kvelden, vondt i hodet, svimmel ofte, og føler meg utmattet rett å slett. utbrent på en måte.....har jeg vært på en handletur må jeg sove enten samme dagen eller slappe av noen dager for å hente meg inn igjen.....

når jge gjør noe i huset så visner liksom kroppen min og jeg blir sååå fort sliten.

noen som har det slik og vet hva det muligens kan være ?

vet det ikke går ann å "diagnotisere" men bare antakelse liksom om dette.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du mangler noe, sjekket blodet i det siste ?

Skrevet

har tatt masse blodprøver og alt var fint. stoffskifte også samt jern....

hmmm

hi

Skrevet

Dette høres jo litt ut som ME (kronisk utmattelsessyndrom).

Du kan jo google det...

Du er ikke deprimert, da?

Da kan man jo også føle seg utbrent hele tiden...

Skrevet

Jeg har det også slik, og har hatt det leeenge, kanskje i ett par år..

Har i perioder vært plaget med lavt stoffskifte og var sikker på at jeg endelig hadde funnet svar på problemene, men neida.. stoffskiftet har vært bra de siste gangene jeg har testa og dermed ingen behandling.

Har også hatt fine prøver på alt annet jeg har testa også..

slitsomt å være "syk" hele tiden.

Skrevet

Samme her, men jeg fikk påvist B 12 mangel, så det var årsaken her

Skrevet

ja er såååå kjedelig det derre. men kan testes for B12 å se om det er noe med det å gjøre.

Skrevet

ikke for å være pessimistisk...men kan det ha noe med ME- sykdom å gjøre ?......

Skrevet

Vet dere hva ? ME er ikke bare å være sliten. Nå må dere slutte å sette en så alvorlig diagnose på noen. ME handler om mye mer enn det. Masse tilleggsplager enn bare det å være sliten. Her snakker vi om total utmattelse.

Hver gang noen skriver her inne og sier at de er slitne, så er det alltid noen som slenger på en ME-diagnose. Google ME og se hva det egentlig er før dere slenger ut av dere den diagnosen.

For noen som faktisk har den diagnosen og vet hva det innebærer, blir faktisk så provosert over hvor lite kunnskap noen har.

Skrevet

Vanlige prøver som blir tatt, og diagnoser som utelukkes: Jernmangel, B 12, stoffskifte, borrelia (etter flåttbitt), depresjon, diabetes,feil kosthold.

Hodepine kan være spenningshodepine. Det strekker seg gjerne fra nakken og som et bånd rundt hode.

Anbefaler å få henvisning til fysio. for å skjekke dette. Om du trenger behandling, så anbefaler jeg en fysio som gjør øvelser på deg og viser deg øvelser hjemme. Og ikke bare en som masserer.

Kan jo være lurt å få tatt røngten av hodet, bare for å utelukke noe.

Hvis du har trykkende hodepine på den ene siden av hodet, samt bak øyet, er lyssky og har intens smerte, så kan det være migrene.

Ang utmattethet, så kan det skyldes noen av de førstnevne tingene. Tenk litt etter om du har mye å tenke på for tiden eller om det er noe som irriterer deg/ blir sliten av, for eks på jobben og i hjemmet.

Jeg har også selv vært totalt utmattet en lang periode. Da hadde det vært mye underbemanning og stress på jobb over en lang periode. I tillegg til å ha mye uenigheter med samboeren. Og så hadde jeg mange forkjølelser/infulensaer over en kort periode, så jeg rakk aldri å komme meg igjen. Min tanke da var ME, fordi de ikke fant noe galt med prøvene mine. Jeg vet ikke om jeg har ME eller ikke, og har kommet meg mye nå. Men jeg vet at det kom av at det ble alt for mye på for kort tid, som gjorde at kroppen ikke kom til seg selv igjen.

Jeg har en veninne nå, som misstrives og har mye stress på arbeidsplassen. Og det påvirker alt i hennes hverdag. Mer grinete, blir fortere sliten, trappet ned på trening osv. Så hvordan man har det rundt seg, kan påvirke kroppen mye...

Skrevet

Blir for drøyt at folk slenger ut om ME.

Men hva med å få deg undersøkt for kronisk utmattelsessyndrom? (CFS)

Jeg har hatt det som deg i lange tider, ikke noe problem med blodprøver ol.

Fant meg selv utslitt innen jeg fikk på meg klærne om morgenen, måtte hvile mye når jeg hadde gjort de minste ting, og følte meg dødssliten når kvelden enderlig kom.

Etter påvist CFS fikk jeg endret kosthold, såkaldt CFS-kost, og driver nå med gradert treningsterapi i håp om at det skal kurere. Neste på listen om dette ikke fungerer, er pacing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...