Gå til innhold

Er dere "ferdig" til advent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt sikkert forskjellige tradisjoner ute å går, morsomt å høre hva andre gjør "før" og "etter" advent.

Selv er jeg ferdig med å rundvaske hus å handle julegaver. Dette er fast tradisjon, skal være ferdig til 1.advent. Så bruker vi desembermåneden til å bake, dra på julekonsert/forestilling, invitere gjester og gjøre mest mulig sammen som en familie. Er liksom noe "høytidelig" over desembermåneden synes jeg.

Jeg er veldig glad i jula, å håper å føre noen av mine tradisjoner videre til mine barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste jeg gjør til advent er å henge opp julestjerna og sette frem litt lilla lys. Er ikke store jobben og tar maks 5 min. Gjør det på søndag

Skrevet

Hehe, tja. Ferdig som i ferdig på min dialekt betyr utkjørt, så joda jeg er ferdig.

Leverer en stor hjemmeeksamen på mandag, så da skal jeg, om jeg finner energien, jage gubben ut i sjå'en for å finne frem adventstaken. Kanskje. Kjenner at julens mystikk rett og slett er blitt ødelagt av dette jævla "kjøpe-lage-ferdig-ordne-styre-handle"-maset som gjerne begynner i september.

Skrevet

Jeg har ikke vasket, tatt frem "stæsj" og knapt tenkt på julegaver... he he he...men det skal sies at denne dama jobber best under press, så at er nok klart til julekvælen læll...

Skrevet

Ja, så sant så sant!

Julekvelden kommer uansett!!

HI

Skrevet

Ferdig?

Har ikke begynt jeg ;)

Hovedrent gjør jeg aldri, har vaskehjelp som rullerer på å ta rommene skikkelig nøye så det blir aldri nødvendlig med rundvask.

Skal på loftet å hente julepynten i morgen, da blir det stjerne i vinduet, lykter på trappa osv. Kommer nok til å kjøpe noen blomster i morgen for å friske opp i stua.

Skrevet

Ferdig? Haha, morsom du!

Skal slenge opp litt lys i vinduet i morra. Lilla er IKKE aktuelt her i huset, kanskje det blir litt ekstra telys i huset fremover.

Vaske? Tja, har støvsugd i kveld, hvis det teller.

Adventsstemninga får sige på når tiden er inne, foreløpig er den ikke i boks.

Skrevet

Her har jeg ikke funnet fram pynten engang.. men kommer sikkert til å pynte litt i morra eller på søndag.. er jo sååå koselig ;)

Vasking er så som så, det må til hele tiden uansett, hehe..

Tenkte å få ferdig julegavene i løpet av uken kanskje (prøve hvertfall), for jeg har alltid stresset i siste liten, og DET gidder jeg ikke i år :P

Skrevet

Som tradisjonen tro her i huset har ikke huset fått noen tanker enda, og tror ikke de kommer før på søndag. Da skal jeg vaske stua og kjøkken med hodetelfoner. Når jeg vasker får jeg være i fred, så det passer bra når jeg skal ut på lørdag. Gubben får bli plaget av ungene den dagen, han holder seg også langt unna når jeg finner frem støvkosten, bare lader opp til han skal vaske gulvet når jeg er ferdig.

Julegavene er nesten ferdige, har bare ungene igjen.

Desember blir brukt til kos og hygge. ikke stress og ikke mas. om huset ikke er skinnende rent gjør ikke det noe. Det blir jul selv om vi har noen hybelkaniner som ikke er jagd bort.

Skrevet

Nei har ikke gjordt så mye ennå, burde vel sparke meg selv i ræva og starte...

Forresten gode ideer til adventsstake i linken over, fikk lyst til å prøve å bruke speilet mitt selv;)

Skrevet

Ja, også så alt for fort hvert eneste år.. puhh.

Skrevet

Jeg er ferdig med å kjøpe stearinslys. Og det var vel det hele.

Ingenting skal gjøres før 1 advent. Da kommer gardiner opp og julestæsjet. Baking og brente mandler. Julegaver (har bare 10-12 stk, så det er bare kos).

Skrevet

Ahhhhh! jeg har ikke begynt å tenke tanken engang, og advent er på søndag! Må sette igang skjønner jeg:S

Skrevet

skulle ønske det tok 5 min og ordne til jul å;)

Skrevet

Alt er klart:) til og med planene om å bake boller og lage gløgg sammens med barna:)

Skrevet

Det høres deilig ut å være ferdig med julegaver til 1. desember. Får jeg adoptere "skikken"?

Skrevet

Ja! Ferdig med julebaksten, 7 sorter faktisk, i tillegg til diverse gjærbakst i frysen, ferdig med julegavene, adventsstakene, lys os sånn ble tatt frem i går kveld, men tennes ikke før i kveld eller i morgen, se an naboene, men mangler en lilla duk eller løper som jeg skal kjøpe i dag. Og kanskje det blir en ny lysestake også. Så en i går som jeg fikk så lyst på.

Når det kommer til vasking blir det ikke nedvask i år som jeg pleier. Vanlligvis vasker jeg vegger, tak og alt som er. I år blir det ikke. Har innsett at tak og vekker ikke blir såååå skitne, og med mage er det litt tyngre å gjøre det. Men en grundig vask av kjøkken og bad, og eller grundig helgevask.

Gjenstår å montere adventskalenderen som jeg har brodert. Skal gjøre det i løpet av helga.

Elsker advent og jul, så her skal alt vere klart til desember. Desember er bare kos, julekaker, julemusikk og håndballkamper på tv, og så titter nissene frem litt etter litt.

Skrevet

Jeg må alltid vaske vinduene før jeg setter fram adventstaken, det er det eneste jeg MÅ ha gjort før advent, men jeg er allerede nesten ferdig med julegavene og har allerede vasket rundt på kjøkkenet.. Men det er litt igjen for å si det sånn.. :) Men jul blir det jo uansett, gleder meg veldig til noen dager fri sammen med familien min, eneste skåret i gleden er jobb på julaften, men det er bare noen få timer.

Skrevet

Jeg ville også vært ferdig med julegavene dersom mine søte små tantebarn bare kunne fortalt meg hva de ønsker seg! ;) Men her i huset er vi ferdige med nesten alle presangene, ellers skal resten gjøres i morgen når det er advent på ordentlig - vi vasker litt (driver og pusser opp så liten vits med rundvask), finner frem juleduker og -gardiner, adventstaker i vinduene og mandariner i en stooor bolle på bordet! Og så skal det BAKES! :)

Skrevet

ER det ikke bare å ta frem en advendtsstake og henge stjerna i vinduet da? Må det være så avansert?

Skrevet

Ser ut som det blir advent i morgen nå ja!

Har alt klart, bare å henge opp stjerna å sette fram lysene i morgen - julegardinene til kjøkkenet er nystrøket og huset lukter Krystall fra Lilleborg :) fyrer i peisen å gleder meg over spente barn.... De tror det er i morgen julenissen kommer for å henge opp adventskalendere, så der blir de nok litt skuffet da.....

48 gaver er pakket inn og to hjemmebroderte kalendere er dampet og klare!.

HI

Skrevet

tror nesten jeg må adoptere den "skikken" jeg også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...