Gå til innhold

Ang. 3 åring som har slutta med bleie, men som nå har begynt å tisse seg ut igjen...


Mummimamma - med 2 mummitroll

Anbefalte innlegg

Dattera fylte 3 år i juli. Prøvde i hele sommer på å motivere henne til å slutte med bleie. Hun var først klar i august og slutta da med bleie på dagtid. Det har i grunnen gått ganske bra frem til for omlag tre, fire uker siden, kun hatt noen uhell innimellom. De siste tre, fire ukene har hun kommet hjem fra barnehagen med 2-3 våte skift i en pose + at hun tisser seg ut 2-3 ganger har hjemme på ettermiddagen. Det er det samme i helgene her hjemme. Er nå ganske fortvila og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Kjenner jeg blir veldig frustrert og irritert hver gang dette skjer. Vi har snakket masse med henne om dette. Der og da ser det ut som at hun skjønner hva vi snakker om, men 3 minutter senere kan hun stå midt på gulvet og tisse seg ut..... Hun vil gjerne være "stor jente", som hun selv kaller det, og hun blir like fortvila og lei seg når vi snakker med henne om dette. Vi vet jo at hun et i stand til å kontrollere blæra for det gikk jo så bra da hun slutta med bleie i august.

Kjenner nå at jeg er så drit lei av å vaske klær og jeg har også etter at hun har hatt uhell tatt på henne bleie igjen. Har snakket med henne med helt rolig stemme og jeg har ved flere anledninger også vært sint. Skjønner at dette med å bli sint, og det å ta på bleie, ikke er veldig pedagogisk, men jeg blir så fortvila hver gang dette skjer. Har tenkt tanken om det kan være noe psykologisk, men har ikke fått noen tilbakemeldinger fra barnehagen som tilsier dette. Heller ikke her hjemme kan jeg komme på noe som kan ha skjedd som kan ha "utløst" dette tilbakefallet.

 

Noen som har noen gode tips? Skal vi bare late som ingenting når uhellet er ut og gjøre unna kles-skiftet uten å nevne noe? Hvordan skal vi snakke med henne om dette? Bør vi ta kontakt med helsesøster/lege? Hjelp å få i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner dette igjen med snupp som er litt mindre enn din. Er litt trasstissing her i gården....

 

Beste råd er å la det gå upåaktet hen - bare skifte uten dikkedarer - men det er ikke lett!

 

Det å følge på to jevnlig er et godt triks også. Samarbeid med barnehagen om det. ved protester så er det bare å si at "så lenge du ikke sier i fra, så må vi gjøre det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke noe som plager henne da?

 

vet at f.eks en i bhg jeg jobber i har store problemer om hun kommer for seint i bhg. da er dagen ødelagt.. da tisser hun seg ut, og hyler og skriker.. men når hun kommer tidlig går alt helt bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...