Anonym bruker Skrevet 26. november 2010 #1 Skrevet 26. november 2010 Leste på den i dag i butikken servers med kålrabistappe og raspeball, men hvordan saus? Noen som har erfaring å dele? Har aldri gjort det men lyst å prøve. Jeg er ikke noe glad i raspeball men må jo ikke ha det. Salt og pepper i kokevannet?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #2 Skrevet 27. november 2010 dytter.. skal snart ut og hande da må jeg ha bestemt meg for å kjøpe den eller ikke.
ellen-propellen Skrevet 27. november 2010 #3 Skrevet 27. november 2010 Salt og pepper i kokevannet ja:-) La den koke opp,så kan den putre til kjøttet slipper benet. Du trenger ikke saus til så lenge du har kålrabistappe,men hvit saus bør være ett trygt valg. Husk å bruke litt av kokevannet i sausen. Saus som passer til svinekjøtt kan brukes til svineknoke,men det er vel ikke all saus som går sammen med kålrabistappe?
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #6 Skrevet 27. november 2010 Jeg pleier å rute den på svoren,gni med salt og pepper og steke i ovn. Lager kålrabbistappe og poteter. Bruker fettet fra den ildfaste forma over som "saus".
Anonym bruker Skrevet 27. november 2010 #8 Skrevet 27. november 2010 Lag smør og meljevning og spe med den varme kokekraften. Smak til med litt sukker og 1 ts husholdningseddik..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå