Gå til innhold

G-tak på sykepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte i dag at man kun får sykepenger av inntekt under 6G. Stemmer dette? Jeg trodde ingen skulle tape på å bli sykmeldt i norge jeg:-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer det.

Se på denne litt nede på siden.

http://www.nav.no/page?id=671

Det samme gjelder også fødselspermisjonspenger.

Syns dette taket er idiotisk. Det at man får barn, eller blir syk gi man ikke færre utgifter. Heller tvert i mot. De fleste har også boliglån og slikt som er tatt opp på grunnlag av hvilken inntekt man har.

Skrevet

samtidig må man da anta at personer som tjener så mye har mulighet til å planlegge litt i forhold til det.

Alle bør jo planlegge sin økonomi ifht at man kan bli syk osv. Ingen har noen garanti ifht å bli langtidssyk/skadet osv.

Dette er en velferdsordning og jeg synes det er rimelig at det er et tak på det som så mye annet.

Skrevet

Det er greit at det er et ta, men 6G er ikke mye.

Skrevet

det er over 450.000 kr og det er heller ikke så lite!

Skrevet

Tror det kommer veldig an på hvor du bor.

Dersom man bor i Oslo, eller området rundt trenger man nesten "høy" lønn for å i det hele tatt få kjøpt et greit sted å bo.

Dersom man bor langt ute i distriktene er verden en annen.

En familie som bor i Oslo-området, og den med størst inntekt brått går ned til 6G kan fort få problemer.

Kanskje man skal ha differensiert G-tak ut av boligprisene der man bor??

Skrevet

Glemte...

Jeg syns ar ikke 6G er mye, men har heller ikke sagt det er lite.

Syns det er midt på treet....

Skrevet

Det anses for å være en forholdsvis høy lønn om man ser på gjennomsnittlig lønn (snakker da om full stilling og ikke gjennomsnittlig lønnsinntekt generelt). Spør en offentlig ansatt!

Å begynne å lage forskjellige regler for by og land har jeg aldri vært for.

Man velger å bosette seg der man gjør og man trenger overhode ikke å ha over 450.000 i lønn for å få seg et helt greit bosted i nærheten eller i Oslo!

Jeg har fått det til for mindre enn det ihvertfall!

Skrevet

Jeg er offentlig ansatt, og tjener mer enn det.

Skrevet

Jeg tjener over 6G og har i tariffavtalen at bedriften betaler full lønn ved sykemelding, så jeg er nok veldig heldig.

Men bedriften er også heldig for jeg er nesten aldri syk, før jeg fikk barn hadde jeg flere år med null sykefravær.

Skrevet

G.takene er blodig urettferdige og straffer de "flinke". Jeg syns det er helt feil. Mange har tatt en lang utdannelse for å få en god lønn,og så blir de straffet økonomisk om de blir syke.

Det samme mener jeg ang foreldrepenger permisjon,feriepenger og alt annet som evnt har G begrensning.

På den ene siden oppfordrer samfunnet oss til å ta en høy utdanning,og på den andre blir vi da straffet ved trgdeytelser.Det er litt bakvendt:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...